Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
Using comprehension questions and reader-response strategies with second-semester university Spanish students
Hibbs, Brian (Dalton State College)

Títol variant: Using comprehension questions and reader-response strategies with second-semester university Spanish students
Data: 2017
Resum: For most of the 20th century, literary criticism has focused on uncovering the author's intended meanings of a given text. In contrast, reader-response theorists have concentrated on the role of the reader in literary interpretation. This article details an exploratory study which documents second-semester university Spanish students' perceptions of their experiences reading children's novels in Spanish. Learners participated in curricular engagements designed to facilitate their understanding and promote the development of their own interpretations of the books. Results of the study suggest that such engagements may either contribute or impede students' comprehension and interpretation of literary texts due to various contextual factors.
Resum: Durant la major part del segle XX, la crítica literària s'ha centrat en el descobriment del significat d'un text literari segons l'autor. No obstant això, acadèmics en el camp de la teoria de la recepció han explorat també la funció del lector en la interpretació literària. Aquest article descriu una investigació exploratòria que intenta esbrinar les perspectives d'estudiants universitaris nord-americans que llegien novel·les infantils en espanyol a classe de nivell elemental. Els estudiants van participar en activitats per a facilitar la seva comprensió i desenvolupar les seves pròpies interpretacions dels llibres. Els resultats de l'estudi demostren que aquestes activitats poden contribuir o impedir la seva comprensió i interpretació de textos literaris a causa de diversos factors contextuals.
Resum: Durante la mayoría del siglo XX, la crítica literaria ha enfocado en el descubrimiento del significado de un texto literario según el autor. Sin embargo, académicos en el campo de la teoría de la recepción han concentrado en la función del lector en la interpretación literaria. Este artículo describe una investigación exploratoria que intenta averiguar las perspectivas de estudiantes universitarios estadounidenses que leían novelas infantiles en español en clase al nivel elemental. Los estudiantes participaron en actividades para facilitar su comprensión y desarrollar sus propias interpretaciones de los libros. Los resultados del estudio demuestran que dichas actividades pueden contribuir o impedir su comprensión e interpretación de textos literarios debido a varios factores contextuales.
Resum: Pendant la majorité du XX siècle, la critique littérarite concentrait sur le sens d'un texte littéraire selon l'auteur. Néanmoins, les academiciens de la théorie de la réception focalisent leurs efforts sur le rôle du lecteur dans l'interprétation littéraire. Cet article décrit une étude exploratoire qui envisageait recollecter les perspectives d'étudiants universitaires étatsuniens qui lisaient romans pour enfants en espagnol dans leur cours au niveau élémentaire. Les étudiants ont participé dans plusieurs activités pour faciliter leur compréhension y développer leurs propres interprétation des livres. Les résultats de l'étude démontre que ces activités peuvent contribuer o contraindre leur compréhension et interprétation de textes littéraires à cause de plusieurs facteurs contextuels.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Literature ; Comprehension ; Reader-response ; Children's literature ; Interpretation ; Literatura ; Comprensió ; Teoria de la recepció ; Literatura infantil ; Interpretació ; Comprensión ; Teoría de la recepción ; Interpretación ; Littérature ; Compréhension ; Téorie de la réception ; Romans pour enfants ; Interprétation
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 4 (november-december 2017) , p. 49-67 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v10-n4-hibbs
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/337971
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/v10-n4-hibbs
DOI: 10.5565/rev/jtl3.706


19 p, 284.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-05-28, darrera modificació el 2022-12-20



   Favorit i Compartir