Anàlisi i Adaptació de Qüestionaris [43882]
Doval Diéguez, Eduardo
Penelo Werner, Eva
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Questionnaire Analysis and Adaptation
Título variante: Análisis y Adaptación de Cuestionarios
Fecha: 2018-19
Resumen: L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat sigui capaç de seleccionar, adaptar o crear, els instruments de mesura que millor s'adeqüin als seus interessos d'investigació i que posseeixin unes propietats psicomètriques adequades El mòdul comença amb l'exposició dels conceptes de fiabilitat i validesa, com a principals propietats psicomètriques de les puntuacions obtingudes amb instruments de mesura. Es detallen les evidències, tant teòriques com empíriques, els dissenys i els indicadors associats a aquestes evidències. Per la seva rellevància en la valoració de la validesa i la fiabilitat, es presentaran, entre d'altres, les tècniques d'anàlisi factorial per a l'anàlisi de l'estructura interna, una evidència de validesa, i el càlcul dels coeficients alfa de Cronbach i Omega com a índexs de consistència interna, una evidència de fiabilitat. També s'exposen els diferents tipus d'interpretació de les puntuacions obtingudes amb instruments de mesura, tant els referits a un criteri com els referits a una norma. A la segona part del mòdul s'aplicaran els coneixements, adquirits a la primera part, a la valoració crítica de l'adequació d'instruments de mesura ja existents a determinades necessitats d'avaluació. En cas que un instrument present propietats adequades però només es disposi de versions en idiomes o per cultures alienes, s'explicarà la metodologia necessària per a realitzar adaptacions lingüístiques i / o culturals. També per al cas en què sigui necessari elaborar un nou instrument de mesura, s'exposarà la metodologia adequada per cobrir totes les etapes del desenvolupament de l'instrument, des del seu disseny fins a la seva validació. En tots els apartats del mòdul es treballarà amb documents normatius o recomanacions internacionals.
Resumen: El objetivo de este módulo es que el estudiante sea capaz de seleccionar, adaptar o crear, los instrumentos de medida que mejor se adecúen a sus intereses de investigación y que posean unas propiedades psicométricas adecuadas El módulo comienza con la exposición de los conceptos de fiabilidad y validez, como principales propiedades psicométricas de las puntuaciones obtenidas con instrumentos de medida. Se detallan las evidencias, tanto teóricas como empíricas, los diseños y los indicadores asociados a dichas evidencias. Por su relevancia en la valoración de la validez y la fiabilidad, se presentarán, entre otras, las técnicas de análisis factorial para el análisis de la estructura interna, una evidencia de validez, y el cálculo de los coeficientes alfa de Cronbach y Omega como índices de consistencia interna, una evidencia de fiabilidad. También se exponen los diferentes tipos de interpretación de las puntuaciones obtenidas con instrumentos de medida, tanto los referidos a un criterio como los referidos a una norma. En la segunda parte del módulo se aplicarán los conocimientos, adquiridos en la primera parte, a la valoración crítica de la adecuación de instrumentos de medida ya existentes a determinadas necesidades de evaluación. En caso de que un instrumento presente propiedades adecuadas pero solo se disponga de versiones en idiomas o para culturas ajenas, se explicará la metodología necesaria para realizar adaptaciones lingüísticas y/o culturales. También para el caso en que sea necesario elaborar un nuevo instrumento de medida, se expondrá la metodología adecuada para cubrir todas las etapas del desarrollo del instrumento, desde su diseño hasta su validación. En todos los apartados del módulo se trabajará con documentos normativos o recomendaciones internacionales.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [4316222]
Plan de estudios: Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]



Català
5 p, 79.9 KB

Anglès
Versió reduïda
2 p, 59.0 KB

Castellà
5 p, 79.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-06-29, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir