Comunicació i TIC [101796]
San Rafael Gutiérrez, Sabiniana
Bonilla Carrasco, María Isabel
Escobar, Puri
Pizarro Gonzalez, Maria Angeles
Navarro Giné, Albert
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Comunicación y TIC
Data: 2018-19
Resum: L'assignatura de Comunicació i TIC's consta de dos mòduls, el mòdul de comunicació de quatre crèdits ECTS i el mòdul de TIC's de dos. Mòdul de comunicació Una de les necessitats bàsiques de les persones, és establir una comunicació eficaç que els ajudi a relacionar-se i assolir un bon creixement personal. L'assignatura pretén millorar la capacitat d'expressió de l'estudiant en tots els àmbits de la comunicació: la verbal i la NO verbal. De tots és sabut, que en la comunicació hi rauen moltes fonts potencials de friccions i problemes. És en aquest sentit que el programa de comunicació (4 ECTS), té com objectiu fomentar la necessitat d'utilitzar, les habilitats adequades, per aconseguir una comunicació efectiva per a cada situació i/o problema. Una comunicació efectiva amb el pacient, mitjançant les relacions interpersonals, és considerada com l'habilitat clínica fonamental que caracteritza la competència infermera i alhora li proporciona al professional, una de les satisfaccions més importants. Les relacions interpersonals són influenciades per esdeveniments interns de la persona: el seu rol, l'status, les característiques personals i per la interacció amb l'entorn en que aquesta es realitza. També és la interacció en la que cada persona té un efecte determinat sobre l'altre. (Henderson, V. 1971). 1 Desenvolupar una comunicació efectiva és un procés altament complex. Exigeix adquirir coneixements i aprofundir sobre aspectes específics de la comunicació, això permet assolir capacitació i competència de la professió, tant "del saber, com del saber fer i del saber estar". Mòdul TIC's El mòdul TIC's de l'assignatura té com a objectiu introduir l'estudiant en l'ús de les eines ofimàtiques més útils pel seu desenvolupament professional. Concretament es treballarà la cerca d'informació, l'organització i manipulació de dades i aspectes relacionats amb la presentació de resultats. A més de les Competències i Resultats d'Aprenentatge que hi ha en els dos apartats següents, a aquesta assignatura també s'hi treballen els següents Resultats d'Aprenentatge: CE11. 12. Adequar la comunicació als diferents interlocutors CE11. 6. Utilitzar estratègies que permetin una comunicació efectiva CE11. 7. Enumerar les intervencions necessàries per establir una comunicació eficaç amb pacients, família, grups socials i companys. CE16. 4. Utilizar els sistemes d'informació sanitària en la recerca d'informació CE16. 5. Identificar les fonts de dades dels sistemes d'informació sanitària.
Resum: La asignatura de Comunicación y TIC consta de dos módulos: el módulo de comunicación de cuatro créditos ECTS y el módulo de TIC de dos. Módulo de Comunicación Una de las necesidades básicas de las personas es establecer una comunicación eficaz que les ayude a relacionarse y alcanzar un buen crecimiento personal. La asignatura pretende mejorar la capacidad de expresión del estudiante en todos los ámbitos de la comunicación: la verbal y la NO verbal. De todos es sabido que en la comunicación residen muchas fuentes potenciales de fricciones y problemas. Por ello, el programa de Comunicación (4 ECTS) tiene como objetivo fomentar la necesidad de utilizar las habilidades adecuadas para conseguir una comunicación efectiva para cada situación y/o problema. Una comunicación efectiva con el paciente, mediante las relaciones interpersonales, es considerada como la habilidad clínica fundamental que caracteriza la competencia enfermera y al mismo tiempo proporciona al profesional una de las satisfacciones más importantes. Las relaciones interpersonales son influenciadas por acontecimientos internos de la persona: su rol, estatus y características personales, así como por la interacción con el entorno en que ésta se realiza. Las relaciones interpersonales también son las interacciones mediante las cuales cada persona tiene un efecto determinado sobre otra (Henderson, V. 1971). Desarrollar una comunicación efectiva es un proceso altamente complejo, que exige adquirir conocimientos y 1 Desarrollar una comunicación efectiva es un proceso altamente complejo, que exige adquirir conocimientos y profundizar sobre aspectos específicos de la comunicación. Esto permite alcanzar la capacitación y competencias necesarias para la profesión, tanto del saber como del saber, hacer y saber estar. Módulo TIC El módulo TIC dela asignatura tiene como objetivo introducir al estudiante en el uso de las herramientas ofimáticas más útiles por su desarrollo profesional. Concretamente se trabajará la búsqueda de información, la organización y manipulación de datos y aspectos relacionados con la presentación de resultados. Además de las Competencias y Resultados de Aprendizaje que hay en los dos apartados siguientes, esta asignatura también se trabajan los siguientes Resultados de Aprendizaje: CE11. 12. Adecuar la comunicación a los diferentes interlocutores CE11. 6. Utilizar estrategias que permitan una comunicación efectiva CE11. 7. Enumerar las intervenciones necesarias para establecer una comunicación eficaz con pacientes, familia, grupos sociales y compañeros. CE16. 4. Utilizar los sistemas de información sanitaria en la búsqueda de información CE16. 5. Identificar las fuentes de datos de los sistemas de información sanitaria.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Infermeria [2500891]
Pla d'estudis: Grau en Infermeria [830]



Català
8 p, 89.6 KB

Castellà
8 p, 87.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-06, darrera modificació el 2018-09-14



   Favorit i Compartir