Estructura de la Comunicació [103844]
Fernández Viso, Ana
Martori, Aida
Torras Planas, Núria
Reales Guisado, Lluís
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Estructura de la Comunicación
Fecha: 2018-19
Resumen: Aquesta assignatura pretén introduir l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans de l'entorn europeu, prestant especial atenció als casos català i espanyol, però també mitjançant l'anàlisi dels àmbits internacional i transnacional. Es tracta que les i els estudiants coneguin a fons l'entramat mediàtic (inclosos els vessants econòmics, jurídics, polítics i culturals), en el qual desenvoluparà la seva activitat professional en el futur. D'aquesta manera, es realitzarà una primera aproximació a l'estudi, d'una banda, dels actors econòmics, polítics i socials i de les polítiques públiques de comunicació i cultura que conformen o contribueixen a modelar aquests sistemes, i, d'altra banda, de les transformacions de la indústria mediàtica en les últimes dues dècades, com a conseqüència dels canvis tecnològics, econòmics i culturals experimentats per la nostra societat. El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Resumen: Esta asignatura se propone introducir al alumnado en el conocimiento de las características estructurales de los sistemas de medios del entorno europeo, prestando especial atención a los casos catalán y español, aunque también mediante el análisis de los ámbitos transnacional e internacional. Se trata de que las y los estudiantes conozcan a fondo el entremado mediático (incluidas sus dimensiones económica, jurídica, política y cultural) en el que desarrollarán su actividad profesional en el futuro. De esta manera, se les ofrecerá una primera aproximación al estudio, por un lado, de los actores económicos, políticos y sociales y de las políticas públicas de comunicación y cultura que conforman o contribuyen a modelar esos sistemas de medios y, por otro lado, de las transformaciones de la industria mediática en las últimas dos décadas, como consecuencia de los cambios tecnológicos, económicos y culturales experimentados por nuestra sociedad. El contenido de la asignatura será sensible a los aspectos relacionados con la perspectiva de género.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, castellà
Titulación: Comunicació Audiovisual [2501928]
Plan de estudios: Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 80.3 KB

Castellà
5 p, 80.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-07-06, última modificación el 2024-04-06



   Favorit i Compartir