Narrativa i poesia en educació infantil [102001]
Correro Iglesias, Cristina 1974-
Lafarga Farrera, Mercedes
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Narrative and Poetry in Early Childhood Education
Título variante: Narrativa y poesía en educación infantil
Fecha: 2018-19
Resumen: L'assignatura Narrativa i poesia a l'Educació Infantil es proposa aprofundir en el coneixement i l'ús de la literatura per a infants des dels primers mesos fins que saben llegir autònomament. El curs se centra especialment en el desenvolupament de les habilitats de dinamització del material literari i ficcional (ús de jocs lingüístics, narració oral, narració escrita, narració digital, presentacions visuals, activitats per a l'expressió dels infants, confecció de relats, etc. ). Es parteix de criteris de valoració dels diferents tipus de llibres i literatura en els diferents formats i suports, impresos i en pantalla, per passar a oferir un taller pràctic de disseny d'activitats segons diferents objectius educatius i amb diverses tècniques de materialització. Es proposa la familiarització amb un ampli panorama de recursos bibliogràfics i digitals, tant de la producció per a infants com de fonts de suport per a les activitats, que resulti útil per a la tasca professional dels mestres.
Resumen: The course Narrative and Poetry in Early Childhood Education provides an insight into the use of literature for Children from the first months until they can read alone. The course focuses especially on the development of the dinamisation of literacy and fictional literacy skills (nursery rhymes, language spalling games, oral narration, written narration, digital narration, visual representations, activities for the expression of children, storytelling, etc. . ). It is based on selection criteria of different types of books and literature in different formats, printed and on screen, to offer a practical workshop to design literary activities. It proposes familiarization with a broad panorama of bibliographic and digital resources, both for children's production and sources to support the activities.
Resumen: La asignatura Narrativa y poesía en la Educación Infantil se propone profundizar en el conocimiento y el uso de la literatura para niños desde los primeros meses hasta que saben leer autónomamente. El curso se centra especialmente en el desarrollo de las habilidades de dinamización del material literario y ficcional (uso de juegos lingüísticos, narración oral, narración digital, presentaciones visuales, actividades para la expresión de los niños, confección de relatos, etc . ). Se parte de criterios de valoración de los diferentes tipos de libros y literatura en los diferentes formatos y soportes, impresos y en pantalla, para pasar a ofrecer un taller práctico de diseño de actividades según diferentes objetivos educativos y con diversas técnicas de materialización. Se propone la familiarización con un amplio panorama de recursos bibliográficos y digitales, tanto de la producción para niños como de fuentes de apoyo para las actividades, que resulte útil para la tarea profesional de los maestros.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació Infantil [847]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 86.9 KB

Anglès
5 p, 80.1 KB

Castellà
5 p, 79.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-07-06, última modificación el 2024-04-06



   Favorit i Compartir