Fonaments de Màrqueting [104675]
Llonch Andreu, Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Additional title: Essentials of Marketing
Additional title: Fundamentos de Marketing
Date: 2018-19
Abstract: El màrqueting es una matèria bàsica dins dels estudis del Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE), perquè forma a l'alumne en aspectes centrals de la gestió empresarial, en concret, la gestió del departament de màrqueting, que es una peça fonamental de l'àrea comercial de l'empresa. Una formació en gestió comercial i màrqueting és necessària per una correcta inserció laboral d'un graduat en ADE en empreses de tots els sectors productius. És també important pels graduats en Economia, ja que els permet assolir una visió global del funcionament de l'àrea de màrqueting de l'empresa. En totes aquestes situacions l'alumne haurà de tenir una visió àmplia de la gestió empresarial, per tal de dur a terme el seu treball de forma eficient i poder créixer dins l'estructura de l'organització. En el grau d'ADE els coneixements de màrqueting s'adquireixen a través de 2 assignatures obligatòries: Fonaments de Màrqueting i Direcció de Màrqueting. Fonaments de Màrqueting s'imparteix en el primer curs, mentre Direcció de Màrqueting es una assignatura obligatòria de tercer curs, quan l'alumne ja ha adquirit una important formació de base en economia de l'empresa. Al finalitzar el curs de Fonaments de Màrqueting l'alumne ha de ser capaç de: - Entendre i saber valorar els principals conceptes i eines del màrqueting. - Comprendre la importància del màrqueting en l'empresa i en la societat. - Fer un anàlisi intern i extern de l'empresa i determinar un diagnòstic de la situació comercial. - Conèixer les diferents estratègies de màrqueting competitives. - Interrelacionar les decisions de màrqueting/comercials amb la resta de decisions de les altres àrees funcionals de l'empresa.
Abstract: Marketing is a basic subject within the Degree in Business Management and Administration because it offers training in central aspects of business management, and specifically in the management of the Marketing department and the department of Commercial Management. This training in commercial management and marketing is necessary for graduates in Business Administration and Management to be able to work in companies in any production sector. It is also important for graduates in Economics to have a global view of the way that the marketing sections of companies work. In all these situations students have to have a broad overview of business management in order to carry out their work and be able to grow within the organisation. Marketing knowledge is acquired through two different subjects: Fundamentals of Marketing and Marketing Management. Fundamentals oh Marketing is obligatory in the first year and Marketing Management in the third year, when students will already have basic training in the way businesses work. On completing the course of Fundamentals of Marketing students should be able to: - Understand and know how to evaluate the main marketing concepts and tools. - Understand the importance of marketing in businesses and in society. - Make internal and external analyses of the company and make diagnostic decisions about the commercial situation. - Know the different competitive marketing strategies. - Know how to connect the different marketing decissions with other functional decissions.
Abstract: El marketing es una materia básica dentro de los estudios del Grado de Administración y Dirección de Empresas (ADE), porque forma al alumno en aspectos centrales de la gestión empresarial, en concreto, de la gestión del departamento de marketing y del departamento comercial. Una formación en gestión comercial y en marketing es necesaria para una correcta inserción laboral de un graduado en Administración y Dirección de Empresas en empresas de todos los sectores productivos. Es también importante para los graduados en Economía, para tener así una visión global del funcionamiento del área de marketing de la empresa. En todas estas situaciones el alumno tendrá que tener una visión amplia de la gestión empresarial para llevar a cabo su trabajo de forma eficiente y poder crecer dentro de la estructura de la organización. Los conocimientos de marketing se adquieren a través de 2 asignaturas obligatorias: Fundamentos de Marketing y Dirección de Marketing. Fundamentos de Marketing se cursa en el primer curso, mientras que Dirección de Marketing es una asignatura obligatoria de tercer curso, una vez el alumno ya ha adquirido una buena formación en economía de la empresa. Al finalizar el curso de Fundamentos de Marketing el alumno tiene que ser capaz de: - Entender y saber valorar los principales conceptos y herramientas del marketing. - Comprender la importancia del marketing en la empresa y en la sociedad. - Hacer un análisis interno y externo de la empresa y determinar un diagnóstico de la situación comercial. - Conocer las diferentes estrategias de marketing competitivas. - Saber interrelacionar las decisiones de marketing/comerciales con el resto de decisiones de las otras áreas funcionales de la empresa.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Administració i Direcció d'Empreses [2501572]
Study plan: 1416 [1416]



Català
5 p, 81.7 KB

Anglès
4 p, 81.1 KB

Castellà
5 p, 81.8 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2018-07-13, last modified 2019-07-21



   Favorit i Compartir