Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073]
Masats Viladoms, Maria Dolors
Ribas Seix, Teresa
Dooly Owenby, Melinda Ann
Birello, Marilisa
Vallejo Rubinstein, Claudia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Centre Language Project and Plurilingualism
Títol variant: Proyecto lingüístico de centro y plurilingüísmo
Data: 2018-19
Resum: Aquesta assignatura aporta, al professorat en formació, els coneixements bàsics necessaris per exercir la docència en l'etapa d'Educació Primària. En concret, dona eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. Els objectius formatius de l'assignatura són : Prendre consciència de la diversitat lingüística del món actual, dels fenòmens sociolingüístics que es desprenen de les relacions entre les llengües i les comunitats que les parlen, i de la incidència d'aquests fenòmens en l'establiment de polítiques lingüístiques, fent especial atenció a Europa, l'Estat Espanyol i Catalunya. Reconèixer les característiques de les competències lingüístiques de les persones plurilingües i les particularitats dels seus usos lingüístics. Identificar els factors que incideixen en l'elaboració dels Projectes Lingüístics de Centre i en la planificació de la formació lingüística dels escolars en un context en què s'imparteix un currículum multilingüe en aules lingüísticament heterogènies. Reflexionar sobre la importància dels usos lingüístics orals i escrits dels infants per adquirir noves 1 Reflexionar sobre la importància dels usos lingüístics orals i escrits dels infants per adquirir noves competències lingüístiques i comunicatives i per construir coneixements en totes les àrees del currículum. Desenvolupar coneixements i competències didàctiques i professionals de base sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres en l'etapa del'Educació Primària.
Resum: This course provides an insight into the basic knowledge all future primary teachers should possess regarding how to deal with linguistic diversity in the classroom. Students will gain reflective and practical tools to learn to manage language education in a multilingual curriculum and in a specific context of Catalonia. The course aims to allow participants to: - become aware of the linguistic diversity worldwide, of the sociolinguistic phenomena that emerge when languages (and people who uses them) are in contact and of how such phenomena influence linguistic policies, especially in Europe, Spain and Catalonia. - recognise the traits of the linguistic competences plurilingual individuals possess and how they use the linguistic resources they have at hand. - identify the factors that educators should take into account when they design their school language project; especially those related to how to plan, through the implementation of a multilingual curriculum, pupils' language learning in linguistically heterogeneous groups. - reflect upon how to take relevant actions to enhance the process of language learning, paying particular attention to develop pupils' oral communication abilities and to establish links between the languages to be learnt and the contents of non-linguistic courses. By doing so, learning becomes meaningful, functional and 1 learnt and the contents of non-linguistic courses. By doing so, learning becomes meaningful, functional and competence-based. - gain knowledge and develop professional and pedagogical competencies in the field of foreign language learning applied to primary education.
Resum: Esta asignatura aporta, al profesorado en formación, los conocimientos básicos necesarios para ejercer la docencia en la etapa de Educación Primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. Los objetivos formativos de la asignatura son: - Tomar conciencia de la diversidad lingüística del mundo actual, de los fenómenos sociolingüísticos que se desprenden de las relaciones entre las lenguas y las comunidades que las hablan, y de la incidencia de estos fenómenos en el establecimiento de políticas lingüísticas, especialmentes en Europa, el estado Español y Cataluña. - Reconocer las características de las competencias lingüísticas de las personas bilingües y las particularidades de sus usos lingüísticos. - Identificar los factores que inciden en la elaboración de los Proyectos Lingüísticos de Centro y en la planificación de la formación lingüística de los escolares en un contexto en el cual de imparte un currículum multilingüe en aulas lingüísticamente heterogéneas. - Reflexionar acerca de la importancia de los usos lingüísticos orales y escritos de los escolares para adquirir 1 - Reflexionar acerca de la importancia de los usos lingüísticos orales y escritos de los escolares para adquirir nuevas competencias lingüísticas y comunicativas y para construir conocimientos en todas las áreas del currículum. - Desarrollar conocimientos y competencias didácticas y profesionales de base sobre la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras en la Educación Primaria.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [896]



Català
8 p, 103.3 KB

Anglès
7 p, 101.6 KB

Castellà
8 p, 101.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-13, darrera modificació el 2018-10-20



   Favorit i Compartir