Mètodes, Dissenys i Tècniques de Recerca Aplicats a l'Àmbit dels Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [43610]
Losilla Vidal, José María
Doval Diéguez, Eduardo
Vives Brosa, Jaume
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Métodos, Diseños y Técnicas de Investigación Aplicados al Ámbito de los Trastornos de la Comunicación y del Lenguaje
Fecha: 2018-19
Resumen: L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat adquireixi els coneixements necessaris per realitzar una investigació empírica o teòrica en l'àmbit dels trastorns de la comunicació, així como per aplicar el mètode científic en la pràctica professional. S'aprèn a formular preguntes rellevants, a definir adequadament objectius i hipòtesis d'investigació, i a discriminar quins mètodes i dissenys d'investigació són més adequats en funció d'aquests objectius i hipòtesis. També es desenvolupen les habilitats relatives a la gestió, anàlisi i interpretació de les dades, y les relacionades amb la cerca, selecció, lectura crítica i síntesi de la informació rellevant per dur a terme investigacions i actuar professionalment. També es revisen els conceptes bàsics sobre disseny i adaptació d'instruments de mesura. Per últim, l'alumnat aprene a identificar i discutir les implicacions sanitàries, metodològiques i tècniques de la investigació, així com les seves repercussions sobre l'actuació assistencial i sobre el progrés del coneixement científic.
Resumen: El objetivo de este módulo es que el alumnado adquiera los conocimientos necesarios para llevar a cabo una investigación empírica o teórica en el ámbito de los trastornos de la comunicación, así como para aplicar el método científico en la práctica profesional. Se aprende a formular preguntas relevantes, a definir adecuadamente objetivos e hipótesis de investigación, y a discriminar qué métodos y diseños de investigación son más adecuados en función de dichos objetivos e hipótesis. Asimismo, se desarrollan las habilidades relativas a la gestión, análisis e interpretación de los datos, y también las relacionadas con la búsqueda, selección, lectura crítica y síntesis de la información relevante para llevar a cabo investigaciones y actuar profesionalmente. También se revisan los conceptos básicos sobre diseño y adaptación de instrumentos de medida. Por último, el alumnado aprende a identificar y discutir las implicaciones sanitarias, metodológicas y técnicas de la investigación, así como sus repercusiones sobre la actuación asistencial y sobre el progreso del conocimiento científico.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [4315497]
Plan de estudios: Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]



Català
4 p, 78.0 KB

Castellà
4 p, 78.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-07-13, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir