Projectes per Ensenyar i Aprendre Llengua [103536]
Ribas Seix, Teresa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Projects for Teaching and Learning Language
Títol variant: Proyectos para Enseñar y Aprender Lengua
Data: 2018-19
Resum: Optativa que forma part de la menció de Llengües de la titulació de Mestre de Primària i que es dedica a aprofundir sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengues oficials. S'orienta a reflexionar sobre els reptes que presenten les pràctiques de la formació linguística dels escolars a Catalunya i a trobar nous plantejaments didàctics per treballar a les aules, en un moment de debat educatiu i social sobre les metodologies. S'organitza amb un treball de seminari que posa en contacte constantment les pràctiques docents i els marcs teòrics que les fonamenten i expliquen. Els objectius consisteixen a assolir coneixements i habilitats en els seguents aspectes de la didàctica de la llengua. - La selecció i la integració dels diferents tipus de continguts linguístics i comunicatius del currículum en unitats d'ensenyament i aprenentatge inspirades en els resultats de les recerques actuals, unitats que s'acostumen a anomenar "projectes" o "seqüències didàctiques". - La consideració del multilinguisme de la nostra societat i del currículum escolar com a fets que determinen la planificació dels aprenentatges linguístics i les propostes d'intervenció a les aules. - L'observació reflexiva de la realitat de l'aula en relació amb els coneixements aportats per la investigació didàctica com un element clau per a la innovació docent i la millora de l'educació a les escoles del nostre país.
Resum: The goals of the course are to achieve knowledge and skills in the following aspects of language teaching. - The selection and integration of different types of linguistic and communicative contents of the curriculum in teaching and learning units following the results of current research, units which are commonly known by the name of "projects" or "teaching sequences". The relationship with the contents of the other areas. - Consideration of multilingualism of our society and the school curriculum as facts that determine the planning of language learning and intervention proposals in the classroom. - The reflective observation of classroom reality in relation to the knowledge provided by educational research as a key element for teaching innovation and improving education in the schools of our country.
Resum: Optativa que forma parte de la mención de Lenguas de la titulación de Maestro de Primaria y que se dedica a profundizar sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas oficiales. Se orienta a reflexionar sobre los retos más difíciles que presentan las prácticas de la formación lingüística de los escolares en Cataluña y a hallar planteamientos didácticos para trabajar en las aulas. Se organiza a base de un trabajo de seminario que pone en contacto constantemente las prácticas docentes con los marcos teóricos que las fundamentan y explican. Los objetivos de la asignatura consisten en lograr conocimientos y habilidades en los siguientes aspectos de la didáctica de la lengua. - La selección y la integración de distintos tipos de contenidos lingüísticos y comunicativos del currículum en unidades de enseñanza y aprendizaje inspiradas en los resultados de las investigaciones actuales, unidades que se suelen conocer por el nombre de "proyectos" o "secuencias didácticas". La relación con los contenidos de las otras áreas. - La consideración del multilingüismo de nuestra sociedad y del currículum escolar como hechos que determinan la planificación de los aprendizajes lingüísticos y las propuestas de intervención en las aulas. - La observación reflexiva de la realidad del aula en relación con los conocimientos aportados por la investigación didáctica como un elemento clave para la innovación docente y la mejora de la educación en las escuelas de nuestro país.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 76.4 KB

Anglès
4 p, 74.4 KB

Castellà
4 p, 76.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-13, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir