Introducció a l'economia [101746]
Roca Sagalés, Oriol
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Introducción a la economía
Data: 2018-19
Resum: En aquesta assignatura s'introdueixen els conceptes i la metodologia bàsica que utilitzem en l'anàlisi econòmica moderna. Aquestes eines ens ajudaran a iniciar l'estudi d'un ampli ventall de fenòmens els quals resulten interessants des del punt de vista de l'economia. El material del curs esta estructurat en una primera part de microeconomia, i en una segona part de macroeconomia. A la part de microeconomia es presenten alguns conceptes clau com ara "cost d'oportunitat", "eficiència", "mercat", i "funció de producció", i s'estudien diversos aspectes relacionats amb la presa de decisions per part de les empreses i el seu comportament en diferents tipus de mercats. A la segona part de macroeconomia es presenten alguns conceptes bàsics relacionats amb la Comptabilitat Nacional i amb varis agregats econòmics, i també es presenten alguns instruments de política econòmica, com ara els impostos, la política fiscal i la política monetària. En concret els objectius que es pretenen assolir són: 1. Introduir els conceptes bàsics de la microeconomia. 2. Comprendre els conceptes de mercat, llei de demanda i llei d'oferta, classificació de béns, i elasticitat. 3. Els impostos i el seu efecte. Pèrdua d'eficiència irrecuperable. 4. Diferents tipus de mercat segons el grau de competència. Introducció al comportament estratègic. 5. Les principals magnituds econòmiques agregades. 6. Les decisions d'estalvi i inversió. 1 6. Les decisions d'estalvi i inversió. 7. L'oferta i la demandaagregada. 8. Breu introducció a la política monetària i a la política fiscal.
Resum: En esta asignatura se introducen los conceptos y la metodología básica que utilizamos en el análisis económico moderno. Estas herramientas nos ayudarán a iniciar el estudio de un amplio abanico de fenómenos los que resultan interesantes desde el punto de vista de la economía. El material del curso está estructurado en una primera parte de microeconomía, y en una segunda parte de macroeconomía. En la parte de microeconomía se presentan algunos conceptos clave como "coste de oportunidad", "eficiencia", "mercado", y "función de producción", y se estudian diversos aspectos relacionados con la toma de decisiones por parte de las empresas y su comportamiento en diferentes tipos de mercados. En la segunda parte de macroeconomía se presentan algunos conceptos básicos relacionados con la Contabilidad Nacional y con varios agregados económicos, y también se presentan algunos instrumentos de política económica, como los impuestos, la política fiscal y la política monetaria. En concreto los objetivos que se pretenden alcanzar son: 1. Introducir los conceptos básicos de la microeconomía. 2. Comprender los conceptos de mercado, ley de demanda y ley de oferta, clasificación de bienes, y elasticidad. 3. Los impuestos y su efecto. Pérdida de eficiencia irrecuperable. 4. Diferentes tipos de mercado según el grado de competencia. Introducción al comportamiento estratégico. 1 5. Las principales magnitudes económicas agregadas. 6. Las decisiones de ahorro e inversión. 7. La oferta y la demandaagregada. 8. Breve introducción a la política monetaria y la política fiscal.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Pla d'estudis: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 80.1 KB

Castellà
5 p, 75.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-13, darrera modificació el 2024-01-27



   Favorit i Compartir