Pràcticum I [102022]
García Gracia, Maribel
Pallarés Mercader, Rosa Maria
Tarabini-Castellani, Aina
Sanjuán González, Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Practicum I
Títol variant: Prácticum I
Data: 2018-19
Resum: 1 Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi de la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i al territori en què aquests s'ubica. Objectius generals: 1. Estudiar la complexitat de les institucions educatives en una societat en canvi. 2. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola, amb particular referència a les desigualtats de gènere. 3. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 4. Comprendre les relacions entre l'escola i l'entorn social. 5. Identificar els elements que configuren un centre educatiu. 6. Comprendre les relacions sistemàtiques entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica escolar. Objectius instrumentals: 1. Instrumentar eines per a l'observació sistemàtica de la realitat escolar i social 2. Recollir i elaborar dades de fonts primàries (entrevistes, diari d'observació. . . ) i secundàries (estadístiques, anàlisi de documents. . . ) així com saber interpretar-les en relació als coneixements teòrics apresos a d'altres assignatures vinculades a la matèria. 3. Comunicar formalment els resultats obtinguts del procés d'anàlisi de la realitat social i escolar.
Resum: The main objective of this practicum is that the students, in group, establish a first contact as future school professionals. Students will be assigned to different schools in groups of 5 and will carry out a general observation of three fundamental aspects: the social context of the school, the school's organization and classroom life. 1 This document presents the objectives to be achieved for each of the three aforementioned points and considers the issues to be taken into consideration in drafting the report, giving some indications on how to organize and to successfully accomplish this Practicum. General objectives: 1. To study the complexity of educational institutions in a changing society. 2. To analyze the relationship between the school and the social environment and social relationships that exist within the school, with special attention to gender relations. 3. Apply the sociological analysis of the educational and social purposes. 4. Understand the relationships and school social environment. 5. Identify the factors of social inequality (according to social origin, ethnicity and gender) and their effects on education and school performance. 6. Understand the systematic relationships between different institutional approaches and dynamic educational center. Instrumental goals: 1. Use of tools for systematic observation of school and social reality. 2. Collect and process primary data (interviews, observation diary, etc. ) and secondary sources (statistics, analysis of documents,. . . ). Interpreting this information in relation to the theoretical knowledge acquired in other related subjects. 3. Communicate formally the results obtained through the analysis of social and school reality.
Resum: Las prácticas de primer tienen por objetivo fundamental que los y las estudiantes, en grupo, tomen un primer contacto, como futuros / as profesionales, con un centro escolar y hagan una observación de carácter global de tres aspectos fundamentales: el entorno social de la escuela, una aproximación rigurosa y sistemática a la observación y análisis a la realidad educativa y organizativa un centro escolar y al territorio en que estos se ubica. 1 Objetivos generales: 1. Estudiar la complejidad de las instituciones educativas en una sociedad en cambio. 2. Analizar la relación entre el entorno social y escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela, con especial referencia a las desigualdades de género. 3. Aplicar la perspectiva sociológica en el análisis de la realidad educativa y de los diferentes contextos sociales. 4. Comprender las relaciones escuela y entorno social. 5. Identificar los elementos que configuran un centro educativo. 6. Comprender las relaciones sistemáticas entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y la dinámica escolar. Objetivos instrumentales: 1. Instrumentar herramientas para la observación sistemática de la realidad escolar y social 2. Recoger y elaborar datos defuentes primarias (entrevistas, diario de observación . . . ) y secundarias (estadísticas, análisis de documentos . . . ) así como saber interpretarlas en relación a los conocimientos teóricos aprendidos en otras asignaturas vinculadas a la materia. 3. Comunicar formalmente los resultados obtenidos del proceso de análisis de la realidad social y escolar.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 86.5 KB

Anglès
5 p, 80.7 KB

Castellà
6 p, 83.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-13, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir