Resumen: |
El curs de Sociologia de la Comunicació combina objectius diversos. En el pla teòric, es proposa introduir l'estudiant en les principals teories de la comunicació. En el pla de l'anàlisi de la realitat, s'estudia el paper i la lògica social dels principals mitjans de comunicació de massa, de les xarxes socials i es descriu breument les característiques de l'espai català de comunicació. Però també, en el pla aplicat, s'aprendrà a fer -i es farà- un Pla de Comunicació d'una institució real. Es tracta, doncs, d'un trajecte que va del més general al més concret, tenint en compte que es trata d'un curs dins del Grau de Sociologia i que no pot anar més enllà d'oferir una introducció al món de la comunicació. Per això, la introducció a les teories s'orienta a la posterior reflexió sobre la importància social dels mass media i les xarxes, i tot conflueix en una anàlisi de l'entorn més immediat, posant un èmfasi particular en el paper de la premsa, la televisió i les xarxes socials. |