Visualització Gràfica Interactiva [102753]
Martí Godia, Enric
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Date: 2018-19
Abstract: Les tècniques de Gràfics per Computador i Visualització Gràfica, en especial les de realisme ( rendering) i d'animació per Computador (Computer Animation) són presents en molts àmbits, fonamentalment en l'entreteniment (cinema, televisió, videojocs, etc. ) però també en altres com visualització científica, visualització d'imatges mèdiques, cartografia, disseny industrial (realització i simulació tant estàtica com dinàmica de productes) i d'altres. El fet de veure de forma usual aquestes imatges generades per computador no ha de treure ni minimitzar la complexitat en què han estat dissenyades i generades. En molts casos (fonamentalment l'entreteniment) hi ha d'haver un dissenyador gràfic que dissenyi el personatge, uns guionistes, però també un informàtic que modeli la forma del personatge i defineixi les equacions dinàmiques dels moviments així com que els generi pròpiament. En aquest curs es pretén ampliar els conceptes relacionats amb els diferents processos i algorismes que s'han d'utilitzar per obtenir una imatge realista. No es pretén que es coneguin aquests algorismes per a que els implementeu (molts d'ells ja estan implementats en llibreries gràfiques), sinó per a conèixer les possibilitats de cada algorisme i els paràmetres que s'utilitzen per configurar-los. S'introdueixen també conceptes importants d'animació per computador tant de trajectòries (rotació i traslació) com d'objectes articulats a fi de saber definir models de cinemàtica i generar moviments d'aquests objectes. De forma més aplicada es pretén que l'alumne adquireixi habilitats en la llibreria gràfica OpenGL (Open Graphics Library) dins un entorn gràfic Visual C++, utilitzant interfícies Qt, GLUT o Web GL. CONEIXEMENTS: Al finalitzar el curs l'alumne ha de ser capaç de: 1 Comprendre i saber aplicar les principals tècniques per a generar i visualitzar escenes tridimensionals en ordinador. Comprendre els models volumètrics i models fractals per a representar objectes tridimensionals, força utilitzats per a la generació d'imatges realistes. Comprendre tant els conceptes bàsics com els principals algorismes de realisme (rendering): algorismes d'eliminació de cares ocultes, models i tipus d'il·luminació d'una escena, models d'ombrejat i transparència així com a models per a representar i visualitzar textures. Les textures permeten augmentar significativament el grau de realisme de l'escena. Comprendre i saber aplicar els principals models cinemàtics (el de sòlids rígids i els d'objectes articulats), molt utilitzats en tècniques d'animació per computador. Comprendre i saber aplicar els principals algorismes de deformació elàstica d'objectes (morphing), molt utilitzats per crear deformacions espectaculars de visualització. Comprendre i saber aplicar la llibreria gràfica OpenGL (Open Graphics Library), que s'utilitza en la visualització gràfica tant en plataformes Windows, Linux i Mac OS com en estacions de treball (Sun, Silicon Graphics). HABILITATS: Es pretén que els alumnes adquireixin les següents habilitats: Tenir un grau de coneixement i pràctica en OpenGL per a: Ser capaços de modelar un objecte a partir de primitives bàsiques OpenGL. Saber modelar diferents fonts de llum i definir clarament els seus paràmetres per a visualitzar l'escena que es desitgi. Assignar textures a un objecte per a donar-li un millor grau de realisme. Definir el model cinemàtic d'un objecte mòbil a partir de transformacions geomètriques (traslació, rotació i escalat), sigui d'un objecte rígid o articulat. Saber representar-lo, renderitzar-lo i moure'l en OpenGL. COMPETÈNCIES: Es pretén que els alumnes adquireixin les següents competències: Treball en equip. Treball autònom Capacitat d'anàlisi, síntesi i prospectiva. Raonament crític. Capacitat de resolució de problemes.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Study plan: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
11 p, 118.2 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2018-07-13, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir