Trastorns Adquirits de la Comunicació i del Llenguatge [43611]
Deus Yela, Juan
Andrés Carrillo, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Trastornos Adquiridos de la Comunicación y del Lenguaje
Fecha: 2018-19
Resumen: L'objectiu general d'aquest mòdul es centra en la investigació, diagnòstic i intervenció rehabilitadora i estimuladora en les patologies neurològiques i neuropsicològiques que cursen amb alteracions del llenguatge i de la parla, tant en l'edat infantil com en l'edat adulta, secundàries a un dany cerebral idiopàtic o lesió cerebral adquirida, i que afecten al procés de la comunicació. Els objectius específics són: 1. Adquirir els coneixements essencials sobre l'etiopatogènia i semiologia dels trastorns adquirits del llenguatge i de la parla en patologia neurològica i neuropsicològica. 2. Ser capaç de poder desenvolupar un adequat procés d'avaluació logopèdica en aquestes patologies, d'acord a la clínica del trastorn adquirit del llenguatge i/o parla que presenta el pacient en estudi. 3. Ser capaç de dissenyar un adequat programa d'intervenció logopèdica, ja sigui mitjançant la 1 3. Ser capaç de dissenyar un adequat programa d'intervenció logopèdica, ja sigui mitjançant la rehabilitació o bé mitjançant l'estimulació, considerant un enfocament multidisciplinari del trastorn adquirit del llenguatge i/o de la parla objectivada i secundària a una patologia neurològica amb dèficit neuropsicològic.
Resumen: El objetivo general de este módulo se centra en la investigación, diagnóstico e intervención rehabilitadora y estimuladora en las patologías neurológicas y neuropsicológicas que cursan con alteraciones del lenguaje y del habla, tanto en la edad infantil como en la edad adulta, secundarias a un daño cerebral idiopático o lesión cerebral adquirida, y que afectan al proceso de la comunicación. Los objetivos específicos son: 1. Adquirir los conocimientos esenciales sobre la etiopatogenia y semiología de los trastornos adquiridos del lenguaje y del habla en patología neurológica y neuropsicológica. 2. Ser capaz de poder desarrollar un adecuado proceso de evaluación logopédica en estas patologías, de acuerdo a la clínica del trastorno adquirido del lenguaje y / o habla que presenta el paciente en estudio. 3. Ser capaz de diseñar un adecuado programa de intervención logopédica, ya sea mediante la 1 3. Ser capaz de diseñar un adecuado programa de intervención logopédica, ya sea mediante la rehabilitación o bien mediante la estimulación, considerando un enfoque multidisciplinario del trastorno adquirido del lenguaje y / o del habla objetivada y secundaria a una patología neurológica con déficit neuropsicológico.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, castellà
Titulación: Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [4315497]
Plan de estudios: Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 78.9 KB

Castellà
5 p, 78.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-07-13, última modificación el 2024-04-06



   Favorit i Compartir