Llenguatges Comunicatius Escrits i Audiovisuals [103864]
Lázaro Pernias, Patrícia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Lenguajes Comunicativos Escritos y Audiovisuales
Data: 2018-19
Resum: 1. Objectius d'aprenentatge generals: - Adquirir competències en el coneixement i l'ús dels sistemes i recursos expressius propis dels llenguatges escrit i audiovisual en l'àmbit de la publicitat i les relacions públiques. - Aprofundir en els coneixements relacionats amb la imatge i el so i vinculats al llenguatge audiovisual, que permetin analitzar i avaluar l'eficàcia de les produccions audiovisuals publicitàries. - Adquirir competències que permetin crear missatges escrits i audiovisuals aptes per a la comunicació publicitària i de les relacions públiques. 2. Objectius d'aprenentatge específics: - Adquisició i comprensió de coneixements: Explicar què és el llenguatge audiovisual, atenent a diversos enfocs conceptuals. Conèixer els sistemes expressius propis de la imatge i el so i descriure les principals característiques tècnico-expressives. Conèixer les característiques bàsiques del llenguatge escrit i de la composició gràfica. - Aplicació dels coneixements: Planificar muntatges audiovisuals eficients atenent als aspectes bàsics de composició i combinació de les formes visuals i/o sonores i/o textuals. Planificar muntatges audiovisuals atenent al ritme del producte i la decodificació del mateix per part del receptor. Organitzar la seqüencialització temporal d'una peça audiovisual. 1 - Anàlisi i síntesi dels coneixements: Relacionar el procés de creació audiovisual amb els aspectes perceptius i socio-culturals dels receptors. Atendre a les capacitats perceptives dels receptors per tal de facilitar la comprensió del muntatge audiovisual. Escollir el tractament narratiu i expressiu més adequat segons el relat publicitari que s'hagi de produir. Crear i planificar un relat publicitari audiovisual. - Avaluació dels coneixements: Avaluar l'eficàcia comunicativa d'una peça (o peces) publicitària audiovisual atenent a aspectes tecnològics i perceptius. Justificar la decisió d'ús d'uns recursos expressiu o altres, segons criteris narratius, expressius, perceptius i tecnològics. Proposar noves formes de tractament narratiu i expressiu d'una peça publicitària que afavoreixin l'eficàcia comunicativa.
Resum: 1. Objetivos de aprendizaje generales: - Adquirir competencias en el conocimiento y el uso de los sistemas y recursos expresivos propios de los lenguajes escrito y audiovisual en el ámbito de la publicidad y las relaciones públicas. - Profundizar en los conocimientos relacionados con la imagen y el sonido y vinculados al lenguaje audiovisual, que permitan analizar y evaluar la eficacia de las producciones audiovisuales publicitarias. - Adquirir competencias que permitan crear mensajes escritos y audiovisuales aptas para la comunicación publicitaria y de las relaciones públicas. 2. Objetivos de aprendizaje específicos: - Adquisición y comprensión de conocimientos: • Explicar qué es el lenguaje audiovisual, atendiendo a diversos enfoques conceptuales. • Conocer los sistemas expresivos propios de la imagen y el sonido y describir las principales características técnico-expresivas. • Conocer las características básicas del lenguaje escrito y de la composición gráfica. - Aplicación de los conocimientos: • Planificar montajes audiovisuales eficientes atendiendo a los aspectos básicos de composición y combinación de las formas visuales y / o sonoras y / o textuales. 1 • Planificar montajes audiovisuales atendiendo al ritmo del producto y la decodificación del mismo por parte del receptor. • Organizar la secuencialización temporal de una pieza audiovisual. - Análisis y síntesis de los conocimientos: • Relacionar el proceso de creación audiovisual con los aspectos perceptivos y socio-culturales de los receptores. • Atender a las capacidades perceptivas de los receptores para facilitar la comprensión del montaje audiovisual. • Elegir el tratamiento narrativo y expresivo más adecuado según el relato publicitario que vaya a producirse. • Crear y planificar un relato publicitario audiovisual. - Evaluación de los conocimientos: • Evaluar la eficacia comunicativa de una pieza (o piezas) publicitaria audiovisual atendiendo a aspectos tecnológicos y perceptivos. • Justificar la decisión de uso de unos recursos expresivo u otros, según criterios narrativos, expresivos, perceptivos y tecnológicos. • Proponer nuevas formas de tratamiento narrativo y expresivo de una pieza publicitaria que • favorezcan la eficacia comunicativa.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]



Català
6 p, 84.2 KB

Castellà
6 p, 80.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-13, darrera modificació el 2018-10-20



   Favorit i Compartir