Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil II [101988]
Banqué, Neus
Fontán Rodríquez, Adelaida
Muzzi, Sandra
Calafell Subirà, Genina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Knowledge of the Natural and Social Environment in Early Childhood Education II
Títol variant: Didáctica del conocimiento del medio natural y social en educación infantil II
Data: 2018-19
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i experimentals. La Didàctica del Coneixement del Medi Natural i Social en Ed. Infantil II suposa una assignatura que dóna continuïtat i completa el procés d'aprenentatge de l'assignatura Didàctica del Coneixement del Medi Natural i Social I que l'alumnat haurà realitzat en el semestre anterior. La nova assignatura proposa desenvolupar les competències professionals relacionades amb l'aplicació a l'aula dels coneixements adquirits a l'assignatura anterior i la capacitat de justificar adequadament la seva pràctica. Es centra en el coneixement, l'anàlisi i el disseny de situacions educatives per l'ensenyament i aprenentatge de l'àrea de descoberta de l'entorn natural i social a l'educació infantil. Objectius formatius: 1. Analitzar situacions didàctiques segons els paràmetres de la teoria i del currículum per fer-ne un diagnòstic sobre la seva pertinença i adequació a l'aula. 2. Conèixer, ser capaç d'analitzar i innovar seqüències didàctiques prèviament dissenyades i/o aplicades a l'aula, tot justificant des de la teoria, l'adequació de la pràctica que es proposa. 3. Conèixer i ser capaç d'analitzar pràctiques didàctiques interdisciplinàries d'aula d'infantil, tot identificant els continguts de l'àrea de descoberta de l'entorn i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Dissenyar situacions i/o seqüències didàctiques personals e innovadores, a partir de la teoria 1 4. Dissenyar situacions i/o seqüències didàctiques personals e innovadores, a partir de la teoria treballada i les directrius curriculars i del context educatiu, de manera que demostrin l'autonomia i creativitat necessàries per poder exercir la seva professió docent de manera competent. 5. Saber comunicar-se amb actors del món professional vinculats a l'educació infantil, per tal de resoldre problemes didàctics de manera compartida i efectiva.
Resum: Context: It is a subjecte third year focused on a specific teaching shared by two areas of knowledge: social sciences and experimental. The Didactics of Knowledge of the Natural and Social Environment in Ed. Infantil II is a subject that gives continuity and completes the learning process of the Knowledge Didactics of Natural and Social Environment course that the students will have done in the previous semester . The new course proposes developing the professional competences related to the application in the classroom of the knowledge acquired in the previous subject and the ability to properly justify its practice. It focuses on the knowledge, analysis and design of educational situations for teaching and learning in the area of discovery of the natural and social environment in children's education. Learning objectives: 1. Analyze teaching situations according to the parameters of the theory and curriculum to make a diagnosis on their relevance and appropriateness in the classroom. 2. Understand, be able to analyze and innovate didactic sequences previously designed and / or implemented in the classroom, from theory justifying the appropriateness of the proposed practice. 3. Know and be able to analyze interdisciplinary classroom teaching practices for children, identifying the contents of the uncovered area of the environment and other areas that are working. 4. Design situations and / or personal and innovative didactic sequences, based on the theory worked and 1 4. Design situations and / or personal and innovative didactic sequences, based on the theory worked and curriculum guidelines and educational context, which demonstrate the creativity and autonomy necessary to exercise its teaching profession competently. 5. Learn to communicate with players in the professional world linked to children's education in order to solve educational problems shared and effective manner.
Resum: Contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y la ciencias experimentales. La Didáctica del Conocimiento del Medio Natural y Social en Ed. Infantil II supone una asignatura que da continuidad y complementa el proceso de aprendizaje de la asignatura Didáctica del Conocimiento del Medio Natural y Social I que el alumnado habrá realizado en el semestre anterior. La nueva asignatura propone desarrollar las competencias profesionales relacionadas con la aplicación en el aula de los conocimientos adquiridos en la asignatura anterior y la capacidad de justificar adecuadamente su práctica. Se centra en el conocimiento, el análisis y el diseño de situaciones educativas para la enseñanza y aprendizaje de la Área de Conocimiento del Entorno natural y social del currículum de Educación Infantil. Objetivos formativos: 1. Analizar situaciones didácticas según los parámetros de la teoría y del currículo para hacer un diagnóstico sobre su pertenencia y adecuación en el aula. 2. Conocer, ser capaz de analizar e innovar secuencias didácticas previamente diseñadas y / o aplicadas en el aula, justificando desde la teoría, la adecuación de la práctica que se propone. 3. Conocer y ser capaz de analizar prácticas didácticas interdisciplinares de una aula de Infantil, 1 3. Conocer y ser capaz de analizar prácticas didácticas interdisciplinares de una aula de Infantil, identificando los contenidos del Área de descubrimiento del entorno y los de otras áreas que se trabajan. 4. Diseñar situaciones y / o secuencias didácticas personales y novedosas, a partir de la teoría trabajada y las directrices curriculares y del contexto educativo, de manera que demuestren la autonomía y creatividad necesarias para poder ejercer su profesión docente de manera competente. 5. Saber comunicarse con actores del mundo profesional vinculados a la educación infantil, a fin de resolver problemas didácticos de manera compartida y efectiva.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 92.5 KB

Anglès
7 p, 93.6 KB

Castellà
7 p, 93.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-13, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir