Connexions i contextos en matemàtiques [102060]
Tinoco Balongo, Juan Carlos
Boukafri Itahriouan, Kaouthar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Connections and Contexts in Mathematics
Título variante: Conexiones y contextos en matemáticas
Fecha: 2018-19
Resumen: Davant la llum blanca, Isaac Newton, va idear un pla per fer-la passar a traves d'un prisma de vidre que va revelar un preciós arc de sant Martí que va deixar meravellats als experts de la Royal Society. Això va generar una pregunta directa, estava la llum blanca composada per tots els colors o era el prisma el que tintava la llum? Sense més complexitat que fer passar la llum multicolor per un altre prisma idèntic, va revertir l'efecte, tornant a veure's la llum blanca. Aquest procés, va ser una mica més complex , però va resoldre el dubte. De la mateixa manera que Sir Isaac, fem passar molts conceptes matemàtics a través del prisma del sistema educatiu, descomponent-los en les diferents matèries. En canvi, el nostre alumnat no és tant exigent com la Royal Society i amb aquest primer experiment te suficient. Els/Les docents esperem que l'alumnat sigui capaç d'arribar a la conclusió del segon prisma i que tot i els múltiples matisos del concepte, la llum blanca s'il·lumini al final del camí. La realitat ens mostra que no es una tasca fàcil i que cal generar oportunitats d'aprenentatge per desenvolupar-la. En aquesta assignatura aprendrem a detectar oportunitats d'aprenentatge a diferents contextos que ens portaran a practicar l'ús del segon prisma, connectant les diferents matèries per treballar conceptes matemàtics de forma més amplia. 1 Per fer això ens centrarem en aquells models pràctics utilitzats a les aules de les escoles innovadores: el treball per projectes i el treball per racons, tot desenvolupant les eines d'avaluació necessàries. Així doncs, aprendrem a utilitzar eines per reconduir aquest arc de sant Martí de matèries a un segon prisma, el del treball interdisciplinar. OBJECTIUS: Identificar, aprofitar i crear oportunitats d'aprenentatge matemàtic dins de situacions quotidianes o associades a d'altres matèries Cerca, detectar i connectar activitats, dotant-les de caràcter competencial i interdisciplinar. Analitzar, dissenyar i crear activitats d'aprenentatge de manera cooperativa i interdisciplinar. Conèixer, contextualitzar i practicar activitats de caràcter connector com el treball per racons o el treball per projectes. Analitzar, dissenyar I desenvolupar instruments d'avaluació per activitats formadores i competencials. Garantitzar una perspectiva de gènere i inclusiva a les produccions didàctiques.
Resumen: With the white light, Isaac Newton, he devised a plan to make it pass through a prism of glass revealed a beautiful rainbow that left astonished the experts of the Royal Society. This generated a direct question; white light is composed of all colors or was it the prism which colored it light? No more complexity than passing the multicolored light with an identical prism reversed the effect, returning to the vision of white light. This process was a bit more complex, but resolved the doubt. In the same way that Sir Isaac, we spend many mathematical concepts through the prism of the education system, breaking it into different subjects. Instead, our students are not as demanding as the Royal Society and the first experiment have enough. The teachers expect students to be able to conclude the second prism but sometimes it not happens. Reality shows us that it is not an easy task and it is necessary to generate learning opportunities to develop. In this course we learn to identify opportunities for learning in different contexts that lead us to practice using the second prism, connecting different subjects to work mathematical concepts more broadly. To do this we will focus on practical models used in the classrooms of innovative schools: project work and work by corners, while developing the necessary evaluation tools. 1 So we learn to use tools to redirect this rainbow of material to a second prism, the interdisciplinary work. OBJECTIVES: Identify, seize and create opportunities for learning mathematics in everyday situations or associated with other materials. Find, detect and connect activities, giving competence and interdisciplinary Analyze, design and create learning cooperative and interdisciplinary activities. Know, contextualize and practice activities connectorcharacter as work by corners or project work. Analyze, design and develop assessment tools for forming and competence activities. Guarantee a gender perspective and inclusive in the didactic productions.
Resumen: Ante la luz blanca, Isaac Newton, ideó un plan para hacerla pasar a través de un prisma de cristal que reveló un precioso arcoíris que dejó maravillados a los expertos de la Royal Society. Esto generó una pregunta directa, ¿está la luz blanca compuesta por todos los colores o era el prisma el que tintaba la luz? Sin más complejidad que hacer pasar la luz multicolor por otro prisma idéntico, revertió el efecto, regresando a la visión de la luz blanca. Este proceso, fue un poco más complejo, pero resolvió la duda. De la misma forma que sir Isaac, hacemos pasar muchos conceptos matemáticos a través del prisma del sistema educativo, descomponiéndolos en las diferentes materias. En cambio, nuestro alumnado no es tan exigente como la Royal Society y con ese primer experimento tiene suficiente. Los y las docentes esperamos que el alumnado sea capaz de llegar a la conclusión del segundo prisma y que pese a los múltiples matices del concepto, la luz blanca se ilumine al final del camino. La realidad nos muestra que no es una tarea fácil y que es necesario generar oportunidades de aprendizaje para desarrollarla. En esta asignatura aprendemos a detectar oportunidades de aprendizaje en diferentes contextos que nos llevaran a practicar el uso del segundo prisma, conectando las diferentes materias para trabajar conceptos matemáticos de forma más amplia. 1 Para hacer esto nos centraremos en modelos prácticos utilizados en las aulas de escuelas innovadoras: el trabajo por proyectos y el trabajo por rincones, mientras desarrollamos las herramientas de evaluación necesarias. Así pues, aprenderemos a utilizar herramientas para reconducir este arcoíris de materias a un segundo prisma, el del trabajo interdisciplinar. OBJETIVOS: Identificar, aprovechar y crear oportunidades de aprendizaje matemático dentro de situaciones cotidianas o asociadas a otras materias. Buscar, detectar y conectar actividades, dándoles carácter competencial e interdisciplinar Analizar, diseñar y crear actividades de aprendizaje de forma cooperativa e interdisciplinar. Conocer, contextualizar y practicar actividades de carácter conector como el trabajo por rincones o el trabajo por proyectos. Analizar, diseñar y desarrollar instrumentos de evaluación para actividades formadoras y competenciales. Garantizar una perspectiva de género e inclusiva en las producciones didácticas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 85.1 KB

Anglès
5 p, 85.1 KB

Castellà
5 p, 86.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-07-13, última modificación el 2024-04-06



   Favorit i Compartir