Biologia animal [100991]
Martí Sistac, Octavi
Morton Juaneda, Ana
Muñoz Muñoz, Francesc
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Título variante: Animal Biology
Título variante: Biología animal
Fecha: 2018-19
Resumen: A l'assignatura es complementa la introducció a l'estudi de la diversitat morfològica i anatòmica dels diversos grups d'animals, amb la descripció del funcionament dels principals sistemes fisiològics dels animals, en particular dels humans. Ambdues aproximacions complementen les perspectives sistemàtica i filogenètica amb l'anatòmica i funcional de l'assignatura. A final del curs l'alumnat serà capaç de: 1. Situar a cada grup animal en un context ecofisiològic, valorant-lo en relació al nombre d'espècies, habitat i forma de vida, posició dins els ecosistemes i importància en relació al seu interès per les ciències aplicades i interès econòmic. 2. Entendre l'organització i les bases biològiques dels principals sistemes fisiològics, entesos com a entitats altament inter-relacionades, regulades i integrades. Objectius: (1) Introduir a l'alumnat els principals conceptes estructuradors de la ciència de la Zoologia, amb l'objectiu de: (I) entendre la sistemàtica i les relacions filogenètiques entre els principals grups d'animals com a resultat de processos evolutius i adaptatius. (II) conèixer els principals nivells d'organització i patrons arquitectònics dels animals. (2) Donar uns coneixements referits als principals grups d'animals sobre: 1 (2) Donar uns coneixements referits als principals grups d'animals sobre: (I) les seves característiques morfològiques, (II) els cicles biològics, (III) la importància ecològica i (IV) les interaccions amb l'home. (3) Assolir els coneixements bàsics en fisiologia animal, que inclouen: (I) Conèixer l'organització, i les bases anatòmiques i funcionals dels sistemes fisiològics animals, amb especial atenció a humans. (II) Identificar el paper i importància dels principals sistemes reguladors o de control. (III) Conèixer les principals bases biofísiques, cel. lulars, moleculars i bioquímiques dels sistemes fisiològics per entendre'n el seu funcionament. (IV) Entendre els diferents sistemes fisiològics com a entitats altament interrelacionades i integrades. (V) Entendre la fisiologia dels organismes animals com a base per al desenvolupament d'estudis i d'aplicacions microbiològiques.
Resumen: The course complements the introduction to the study of the morphological and anatomical diversity of the different groups of animals with a description of the function of the major physiological systems of animals, particularly humans. Both approaches complement the systematic and phylogenetic perspectives with the anatomical and functional of the course. By the end of this course student will be able to: 1. Situate each animal group in an eco-physiological context, valuing it in relation to the number of species, habitat and way of life, position within the ecosystems and importance in relation to their interest in the applied sciences and economics. 2. Understand the organization and biological bases of the main physiological systems, understood as highly interrelated, regulated and integrated entities. Goals: (1) To introduce to the student the main structuring concepts of the science of Zoology, with the aim to: (I) understand the systematics and phylogenetic relationships among the major animal groups as a result of evolutionary and adaptive processes. (II) know the main levels of organization of animals and their architectural patterns. (2) To know the main groups of animals according to: 1 (2) To know the main groups of animals according to: (I) its morphological characteristics, (II) biological cycles, (III) ecological importance, and (IV) interactions with man. (3) To achieve the basic knowledge of animal physiology, including: (I) to know the organization and the anatomical and functional basis of animal physiological systems, with special attention to Humans. (II) to identify the role and importance of major regulatory or control systems. (III) to know the main biophysical, cellular, molecular and biochemical bases of the physiological systems to understand their function. (IV) to understand the different physiological systems as highly interrelated and integrated entities. (V) to understand the physiology of animal organisms as a basis for the development of studies and microbiological applications.
Resumen: En la asignatura se complementa la introducción al estudio de la diversidad morfológica y anatómica de los diversos grupos de animales, con la descripción del funcionamiento de los principales sistemas fisiológicos de los animales, en particular los humanos. Ambas aproximaciones complementan las perspectivas sistemática y filogenética con la anatómica y funcional de la asignatura. Al final de este curso el alumnado será capaz de: 1. Situar cada grupo animal en un contexto ecofisiológico, valorándolo en relación al número de especies, hábitat y forma de vida, posición dentro de los ecosistemas e importancia en relación a su interés por las ciencias aplicadas e interés económico. 2. Entender la organización y las bases biológicas de los principales sistemas fisiológicos, entendidos como entidades altamente inter-relacionadas, reguladas e integradas. Objetivos: (1) Introducir al alumnado los principales conceptos estructuradores de la ciencia de la Zoología, con el objetivo de: (I) entender la sistemática y las relaciones filogenéticas entre los principales grupos de animales como resultado de procesos evolutivos y adaptativos. (II) conocer los principales niveles de organización y patrones arquitectónicos de los animales. 1 (2) Dar unos conocimientos referidos a los principales grupos de animales sobre: (I) sus características morfológicas, (II) los ciclos biológicos, (III) la importancia ecológica, y (IV) las interacciones con el hombre. (3) Alcanzar los conocimientos básicos en fisiología animal, que incluyen: (I) Conocer la organización y las bases anatómicas y funcionales de los sistemas fisiológicos animales,con especial atención a humanos. (II) Identificar el papel y la importancia de los principales sistemas reguladores o de control. (III) Conocer las principales bases biofísicas, celulares, moleculares y bioquímicas de los sistemas fisiológicos para entender su funcionamiento. (IV) Entender los diferentes sistemas fisiológicos como entidades altamente interrelacionadas e integradas. (V) Entender la fisiología de los organismos animales como base para el desarrollo de estudios y de aplicaciones microbiológicas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Microbiologia [2500502]
Plan de estudios: Grau en Microbiologia [816]



Català
6 p, 90.9 KB

Anglès
6 p, 89.0 KB

Castellà
7 p, 91.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-07-20, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir