Web of Science: 1 citas, Scopus: 1 citas, Google Scholar: citas
Competence levels in translation : working towards a European framework
PACTE
Hurtado Albir, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció, d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció, d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Kuznik, Anna (Uniwersytet Wroclawski)
Olalla-Soler, Christian (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció, d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Rodríguez-Inés, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció, d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Romero Ramos, Lupe (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció, d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)

Fecha: 2018
Resumen: This paper presents the research project the PACTE group is carrying out on 'Establishing Competence Levels in the Acquisition of Translation Competence in Written Translation'. A continuation of PACTE's previous experimental research on translation competence and its acquisition, the project aims to propose level descriptors as a first step towards developing a common European framework of reference for translation's academic and professional arenas, both of which are represented among its participants. The project is organized into three stages, the first of which involved the production of a first level descriptor proposal, including a three-level scale with sub-levels and five descriptive categories (language competence; cultural, world knowledge and thematic competence; instrumental competence; translation service provision competence; and translation problem solving competence). In the second stage, the proposal produced is to be evaluated by experts from the academic and professional arenas. In the third stage, the data obtained through the expert judgement process will be analysed and the proposal revised. This paper sets out the project's objectives, our grounds for undertaking it, its conceptual framework and its methodology, as well as the results obtained in the first stage and the future direction of the research.
Nota: Autors llistats per ordre alfabètic. Investigadora principal: A. Hurtado Albir
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Anglès.
Documento: article ; recerca ; acceptedVersion
Materia: Competence levels ; European framework ; Descriptor scales ; Translation competence ; Translation competence acquisition
Publicado en: The Interpreter and Translator Trainer, Vol. 12 Núm. 2 (2018) , p. 111-131, ISSN 1750-399X

DOI: 10.1080/1750399X.2018.1466093


Disponible a partir de: 2019-12-01
Post-print

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Artes y humanidades > PACTE (Proceso de Adquisición de la Competencia Traductora y Evaluación)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-07-24, última modificación el 2019-07-21



   Favorit i Compartir