La transformació del comerç de proximitat als barris
Fresnillo, Iolanda

Títol variant: La transformación del comercio de proximidad en los barrios
Data: 2018
Resum: La centralitat del comerç de proximitat en l'estructura economicosocial de la ciutat ha estat un dels trets característics de la ciutat durant segles. L'estructura comercial de la ciutat es caracteritza fins a principis del segle XX per l'existència d'una oferta comercial molt diversificada basada en una estructura econòmica molt fragmentada en multitud de petites i mitjanes empreses de caràcter familiar, que donen la base a l'imaginari d'una Barcelona caracteritzada com a ciutat de botiguers (un imaginari que troba en L'Auca del Senyor Esteve de Russiñol la seva caricaturització més reconeguda); així com per una xarxa de mercats municipals ben distribuïts arreu dels barris de la ciutat, que abastien el consum quotidià i constituïen autèntics centres socials (Carreras i Romero, 2000).
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Català i Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Papers (Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona), Núm. 60 (Juny 2018) , p. 140-150 (Factors i dimensions de la gentrificació) , ISSN 2013-7958

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/PapersIERMB/article/view/339251


Català
11 p, 309.1 KB

Castellà
4 p, 69.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers : Regió Metropolitana de Barcelona
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-07-27, darrera modificació el 2024-11-23



   Favorit i Compartir