Geografia i Història i la seva Didàctica [42085]
Oller Freixa, Montserrat
Puigsech Farràs, Josep
González Monfort, Neus
Andreu Roses, Mercè
Enjuanes Puyol, Sol
Blanco Romero, María Asunción
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Teaching Methods for Geography and History
Additional title: Geografía e Historia y su Didáctica
Date: 2018-19
Abstract: 1. Comprendre el conjunt de coneixement adquirits en el Mòdul específic de didàctica de les ciències socials per poder iniciar-se en l'exercici de la docència a l'educació secundària. 2. Complementar la formació dels graduats en Geografia, Història, Història de l'Art i altres ciències socials perquè puguin disposar dels coneixements bàsics i imprescindibles que estimulin la capacitat crítica i els facin comprendre el món que els envolta. 3. Aplicar els coneixements didàctics adquirits en el curs i la seva capacitat de resolució de problemes a l'exercici de la docència com a professor/ra de ciències socials en centres i instituts d'educació secundària. 4. Integrar els coneixements de didàctica de les ciències socials i dels complements de formació en Geografia, Història i Història de l'Art, apresos en el curs, les vivències adquirides en la realització del pràcticum en els centres de secundària i les propostes d'innovació i recerca del treball final del Màster, per enfrontar-se a la complexitat de la professió com a docent en l'educació secundària. 5. Comunicar les seves decisions i conclusions com especialista en ciències socials de manera clara i sense ambigüitats a l'alumnat, a les seves famílies i a la resta de professionals, aportant arguments a les pròpies afirmacions a partir d'una correcta presa de decisions basada en la reflexió sobre la responsabilitat social i ètica que implica l'exercici de la docència. 6. Valorar la importància dela formació continuada a l'hora d'ensenyar ciències socials i adquirir les habilitats necessàries per poder realitzar aquesta formació tant de manera autònomacom en equip amb altres professionals.
Abstract: 1. Understand the set of knowledge acquired in the module-specific teaching of the social sciences to begin the exercise of teaching in secondary education. 2. Complement the training of graduates in geography, history, art history and other social sciences so that they have the basic knowledge necessary to stimulate critical and make them understand the world around them. 3. Apply the knowledge acquired in the course teaching and his ability to solve problems in teaching, as a teacher / ra social sciences in schools and secondary schools. 4. Integrate the knowledge of social science education and additional training in Geography, History and Art History, learned in the course, the experiences gained in the completion of internship at secondary schools and proposals of innovation and research in the final of the Masters to cope with the complexity of the profession as a teacher in secondary education. 5. Communicate your decisions and conclusions as a specialist in social sciences clear and unambiguous to students, their families and other professionals, providing arguments to their own statements from a correct decision based reflection on the social and ethical responsibility involves the exercise of teaching. 6. Assess the importance of continuing education when teaching social sciences and acquiring the necessary skills to be able to perform this training both independently and in teams with other professionals.
Abstract: 1. Comprender el conjunto de conocimientos adquiridos en el Módulo específico de didáctica de las ciencias sociales para poder iniciarse en el ejercicio de la docencia en la educación secundaria. 2. Complementar la formación de los graduados en Geografía, Historia, Historia del Arte y otras ciencias sociales para que puedan disponer de los conocimientos básicos e imprescindibles que estimulen la capacidad crítica y les permitan comprender el mundo que les rodea. 3. Aplicar los conocimientos didácticos adquiridos en el curso y su capacidad de resolución de problemas en el ejercicio de la docencia como profesor / a de ciencias sociales en centros e institutos de educación s e c u n d a r i a . 4. Integrar los conocimientos de didáctica de las ciencias sociales y de los complementos de formación en Geografía, Historia e Historia del Arte, aprendidos en el curso, las vivencias adquiridas en la realización del prácticum en los centros de secundaria y las propuestas de innovación e investigación del trabajo final del Master, para enfrentarse a la complejidad de la profesión como docente en la educación secundaria. 5. Comunicar sus decisiones y conclusiones como especialista en ciencias sociales de manera clara y sin ambigüedades al alumnado, a sus familias y al resto de profesionales, aportando argumentos a las propias afirmaciones a partir de una correcta toma de decisiones basada en la reflexión sobre la responsabilidad social y ética que implica el ejercicio de la docencia. 6. Valorar la importancia de la formación continuada a la hora de enseñar ciencias sociales y adquirir las habilidades necesarias para poder realizar esta formación tanto de manera autónoma como en equipo con otros profesionales.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Study plan: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]



Català
10 p, 104.4 KB

Anglès
10 p, 99.7 KB

Castellà
10 p, 103.2 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2018-09-07, last modified 2018-10-20



   Favorit i Compartir