Perspectives de Recerca en Formació, Avaluació i Equitat Educativa [43210]
Pineda Herrero, Pilar
Úcar Martínez, Xavier
Agud Morell, Ingrid
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Research Perspectives in Training, Assessment and Educational Equality
Título variante: Perspectivas de Investigación en Formación, Evaluación y Equidad Educativa
Fecha: 2018-19
Resumen: Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Desigualtats, investigació i acció educativa i és optatiu de la resta d'especialitats. En aquest mòdul es desenvolupen les competències necessàries per a investigar sobre la formació i l'avaluació des de l'òptica de l'equitat educativa. S'aborden els principals programes de formació per al treball com a estratègia per a potenciar l'equitat educativa. A través de l'anàlisi recursos teòrics i metodològics, s'aborda l'avaluació de programes de formació i d'intervenció socioeducativa, i la seva contribució a la investigació sobre desigualtats educatives. En aquest sentit, es fa especial èmfasi en el disseny i validació d'instruments que permetin avaluar programes formatius en el marc d'un projecte d'investigació. Descriptors: Formació per al treball. Formació i gènere. Equitat educativa i ocupació. Avaluació de la formació per al treball. Avaluació de programes d'intervenció socioeducativa. Avaluació participativa.
Resumen: This module is compulsory in the specialty of Inequalities, research and educational activities, and is optional in the other specialties. This module developes the competencies to do research and to evaluate education from the viewpoint of equity . The main programs of training for work as a strategy to promote educational equity are addressed. It analyzes theoretical and methodological resources, evaluation of training programs, educational intervention and their contribution to research on educational inequalities. Special emphasis on design and validation tools for assessing training programs within the framework of a research project is done. Descriptors: training for work. Training and gender. educational equity and employment. Evaluation of training for work. Evaluation of educational intervention programs. participatory evaluation.
Resumen: Este módulo es obligatorio de la especialidad de Desigualdades, investigación y acción educativa y es optativo del resto de especialidades. En este módulo se desarrollan las competencias necesarias para investigar sobre la formación y la evaluación desde la óptica de la equidad educativa. Se abordan los principales programas de formación para el trabajo como estrategia para potenciar la equidad educativa. A través del análisis recursos teóricos y metodológicos, se aborda la evaluación de programas de formación y de intervención socioeducativa, y su contribución a la investigación sobre desigualdades educativas. En este sentido, se hace especial énfasis en el diseño y validación de instrumentos que permitan evaluar programas formativos en el marco de un proyecto de investigación. Descriptores: Formación para el trabajo. Formación y género. Equidad educativa y empleo. Evaluación de la formación para el trabajo. Evaluación de programas de intervención socioeducativa. Evaluación participativa.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Recerca en Educació [4313815]



Català
5 p, 80.1 KB

Anglès
4 p, 75.8 KB

Castellà
5 p, 77.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-09-14, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir