Anglès i la seva Didàctica [42092]
Escobar Urmeneta, Cristina
Mur Effing, Mercè
Moore de Luca, Emilee
Pallarés Monge, Oriol
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Teaching English as a Foreign Language
Título variante: Inglés y su Didáctica
Fecha: 2018-19
Resumen: Aquesta assignatura aspira que els i les futures docents d'anglès es familiaritzin amb les estratègies docents bàsiques d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera a adolescents i adults en contextos institucionals, i adquireixin coneixements i habilitats bàsiques d'auto-formació que els ajudin a continuar millorant com a docents d'anglès al llarg de tota la vida professional. Aquesta aspiració es concreta en els objectius següents: Familiaritzar-se amb els principis bàsics pedagògics i de política lingüística que inspiren el currículum català de llengües estrangeres. Familiaritzar-se amb els fonaments psico-socio-lingüístics de l'aprenentatge de llengües estrangeres en 1 Familiaritzar-se amb els fonaments psico-socio-lingüístics de l'aprenentatge de llengües estrangeres en medi institucional identificats a partir de la recerca. Desenvolupar estratègies d'ensenyament de llengües estrangeres en consonància amb la recerca sobre aprenentatge de llengües i les característiques de l'alumnat i del context. Dissenyar i seleccionar materials, activitats i seqüències didàctiques adequades a aprenents concrets, segons els principis establerts al currículum català de llengües estrangeres per a l'educació secundària i EOI. Dissenyar i seleccionar materials, activitats d'avaluació adequats als aprenents basades en els principis pedagògics contrastats i les recomanacions del MECR i del currículum català de llengües estrangeres. Identificar i analitzar els trets característics de bones pràctiques docents en aules de llengua estrangera. Autoavaluar la pròpiapràctica docent, identificar fortaleses i debilitats i proposar-se un pla de millora concret i realista Familiaritzar-se amb els gèneres textuals escolars orals i escrits, i les seves característiques. Utilitzar els coneixements didàctics, lingüístics i discursius avançats per escriure, adaptar i editar textos orals i escrits adaptats a les necessitats dels estudiants.
Resumen: This programme is oriented to future teachers of English as a Foreign Language (TEFL) so that they may become familiar with basic teaching strategies for TEFL to teenagers and adults in institutional contexts and acquire basic knowledge and skills to help them continue to improve as teachers of English throughout their professional lives. These goals are based on the following learning objectives: To become familiar with the basic principles underlying the Catalan language policy concerning foreign languages in the curriculum. To become familiar with the basics of psycho-sociolinguistic principles of learning foreign languages in institutional environment, supported by research in the field. To develop strategies for teaching foreign languages that is coherent with current research about 1 To develop strategies for teaching foreign languages that is coherent with current research about language learning, student needs and the learning context. To design and select materials, activities and teaching sequences that are appropriate for the learners, according to the principles established in Catalan curriculum concerning foreign languages in secondary education and (Escola Oficial d'Idiomes (EOI). To identify and analyze the characteristics of good teaching practices in foreign language classrooms. To assess their own teaching, to identify strengths and weaknesses in their own teaching and to propose a concrete and realistic plan for improvement.
Resumen: Esta asignatura aspira que los y las futuras docentes de inglés se familiaricen con las estrategias docentes básicas de enseñanza del inglés como lengua extranjera a adolescentes y adultos en contextos institucionales, y adquieran conocimientos y habilidades básicas de auto-formación que les ayuden a continuar mejorando como docentes de inglés a lo largo de toda la vida profesional. Esta aspiración se concreta en los objetivos siguientes: • Familiarizarse con los principios básicos pedagógicos y de política lingüística que inspiran el currículo catalán de lenguas extranjeras. • Familiarizarse con los fundamentos psico-socio-lingüísticos del aprendizaje de lenguas extranjeras en medio institucional identificados a partir de la investigación. • Desarrollar estrategias de enseñanza de lenguas extranjeras en consonancia con la investigación sobre aprendizaje de lenguas y las características del alumnado y del contexto. 1 aprendizaje de lenguas y las características del alumnado y del contexto. • Diseñar y seleccionar materiales, actividades y secuencias didácticas adecuadas a aprendices concretos, según los principios establecidos al currículum catalán de lenguas extranjeras para la educación secundaria y EOI. • Diseñar y seleccionar materiales, actividades de evaluación adecuados a los aprendices basadas en los principios pedagógicos contrastados y las recomendaciones del MCER y del currículo catalán de lenguas extranjeras. • Identificar y analizar los rasgos característicos de buenas prácticas docentes en aulas de lengua extranjera. • Autoevaluar la propia práctica docente, identificar fortalezas y debilidades y proponerse un plan de mejora concreto y realista. • Familiarizarse con los géneros textuales escolares orales y escritos, y sus características. • Utilizar los conocimientos didácticos, lingüísticos y discursivos avanzados para escribir, adaptar y editar textos orales y escritos adaptados a las necesidades de los estudiantes.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
13 p, 150.7 KB

Anglès
16 p, 123.5 KB

Castellà
15 p, 122.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-09-14, última modificación el 2024-04-06



   Favorit i Compartir