Pràcticum [43664]
Margallo Gonzalez, Ana Maria
Escobar Urmeneta, Cristina
Márquez Bargalló, Conxita
Oller Freixa, Montserrat
Masats Viladoms, Maria Dolors
Pallarés Monge, Oriol
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Practicum
Date: 2018-19
Abstract: L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat tant amb el mòdul comú (formació psicopedagògica i social) com amb el mòdul específic corresponent a la seva especialitat. El treball que l'estudiant realitzarà al llarg del mòdul ha de servir-li per tenir contacte amb la realitat de la professió, i per aquest motiu es desenvolupa, en gran part, en un centre d'educació secundària sota la supervisió d'un tutor o tutora de pràctiques del centre i un/a tutor/a de pràctiques de la universitat. L'assignació del centre de pràctiques la realitzarà la coordinació de cada especialitat seleccionant els centres formadors, establerts des del Departament, amb criteris que tenen en compte la línia de treball del centre i dels tutors o tutores. Es prioritzarà l'afinitat dels centres a les línies de renovació pedagògica impulsades pel màster, tot i que també es mirarà de tenir en compte, quan sigui possible, la procedència geogràfica dels/de les alumnes. En primer lloc, l'estudiant haurà de conèixer la realitat d'un centre educatiu, les seves funcions, estructura i organització, així com integrar-se en la vida i les activitats del centre de pràctiques en general i de la seva tutora o tutor de pràctiques del centre en particular. En segona instància haurà d'integrar-se en un grup classe i realitzar activitats d'intervenció tant amb acompanyament com de manera autònoma. En conjunt, la seva feina, tant en les fases de preparació a la universitat com en la seva estada en un centre de secundària, li ha de permetre posar en pràctica les competències necessàries per al seu desenvolupament professional, amb 1 de permetre posar en pràctica les competències necessàries per al seu desenvolupament professional, amb l'ajuda de la tutora o el tutor de la universitat, de la coordinació de pràctiques del centre i del tutor o la tutora de pràctiques del centre.
Abstract: This module is compulsory for the various specializations offered in this masters programme. The module structure and the contents linked to the areas of psychology, pedagogy and social education are common to all specialization. Ech specialisation has also specific contents and goals related to this module. Students do their internships in educational establishments under the supervision of a school mentor and a university practicum tutor with the objective to guide them in this first contact with the world of education. During their internships students are expected to become familiar with the fuction, stucture and organisation of the school that hosts them. They should also take an active part in the academic and non-academic tasks the school sets them. Finally, they should assist their school teachers and design, implement and evaluate a pedagogical project.
Abstract: La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades. Los contenidos se desarrollan en relación con el módulo común (formación psicopedagógica y social) y con el módulo específico correspondiente a cada especialidad. El trabajo que el estudiante realizará durante el módulo le servirá para tener contacto con la realidad de la profesión por lo que se desarrolla en gran parte en un centro de educación secundaria bajo la supervisión de un tutor de prácticas en el centro y un tutor de prácticas en la universidad. La asignación del centro de prácticas la realizará la coordinación de cada especialidad que seleccionará los centros formadores, establecidos por el Departament, aplicando criterios que tienen en cuenta la línea de trabajo del centro y de los tutores. Se priorizará la afinidad de los centros a las líneas de renovación pedagógica impulsadas por el máster, aunque, cuando sea posible, también se tendrá en cuenta la procedencia geográfica de los alumnos. En primer lugar, el estudiante deberá conocer la realidad de un centro educativo, sus funciones, estructura y organización. También deberá integrarse en la vida y las actividades del centro de prácticas en general y de su tutor en relación al centro. En segundo lugar, deberá integrarse en un grupo clase y llevar a cabo actividades de intervención acompañadas y autónomas. En conjunto, la labor del estudiante, tanto en las clases de preparación a la universidad como en su estancia en el centro de secundaria, le permitirán poner en práctica las competencias necesarias para su desarrollo profesional. Para lograrlo, contará con la ayuda del tutor de universidad, del coordinador de prácticasdel centro y del tutor de prácticas del centro. 1.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Study plan: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]



Català
6 p, 83.6 KB

Anglès
5 p, 77.5 KB

Castellà
6 p, 84.6 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2018-09-14, last modified 2018-10-20



   Favorit i Compartir