Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca [43218]
Rifà Valls, Maria Montserrat
Tomás Folch, Marina
Bertran, Marta
Ion, Georgeta
Duran-Bellonch, Mar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Gender Mapping: Transitions and Identities in Research
Títol variant: Cartografías del Género: Transiciones e Identidades en la Investigación
Data: 2018-19
Resum: Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. Actualment, les investigacions al voltant de la construcció de la identitat es desenvolupen en diferents camps de coneixement que poden interaccionar: educació, psicologia, antropologia, sociologia i art, entre d'altres. D'aquesta manera, s'estudiaran temes de recerca emergents sobre la construcció de les identitats des d'una lectura de gènere, classe social, ètnia i edat en relació amb els espais i processos de transició a les pràctiques educatives. El mòdul abordarà la relació entre el marc epistemològic i metodològic per donar compte de les decisions en la investigació i buscarà la interseccionalitat de les categories de gènere, classe social, diversitat cultural i edat en l'anàlisi. Finalment, s''estableix el focus en la recerca de la formació de les identitats nòmades-en trànsit en el context de comunitats i grups socials minoritaris (infància, joves, dones, immigració, etc. ). Així mateix, es prestarà atenció al sistema de gènere-sexe en les dinàmiques d'inclusió i exclusió, en diàleg amb la construcció de l'alteritat, la diferència i les relacions de poder en els contextos educatius.
Resum: This module introduces a view into the problems, epistemologies and methodologies of research in education from gender studies, postcolonial studies and critical theory. Currently, the research about the construction of identity is being developed in different disciplines that can interact: education, psychology, anthropology, sociology and art, among others. Thus, we will approach to the emerging research topics on the construction of identities from a reading of gender, social class, ethnicity and age positions in the context of spaces and transitional processes in the educational practices. The module will address the relationship between the epistemological and methodological frameworks to account for decisions in research and seeking the intersectionality of the categories of gender, social class, age and cultural diversity in the analysis. Finally, it focuses on the research of the construction of nomadic-and-in-transit identities in the context of minority communities and social groups (children, youth, women, immigrants, etc. ). Moreover, it will analyse the sex-gender system in the dynamics of inclusion and exclusion, in dialogue with the construction of otherness, difference and power relations in educational contexts.
Resum: Este módulo plantea una mirada transdisciplinar hacia los problemas, epistemologías y metodologías de la investigación en educación desde los estudios de género, los estudios poscoloniales y la teoría crítica. Actualmente, las investigaciones en torno a la construcción de la identidad se desarrollan en diferentes campos de conocimiento que pueden interaccionar: educación, psicología, antropología, sociología y arte, entre otros. De este modo, se estudiarán temas de investigación emergentes sobre la construcción de las identidades desde una lectura de género, clase social, etnia y edad en relación con los espacios y procesos de transición en las prácticas educativas. El módulo abordará la relación entre el marco epistemológico y metodológico para dar cuenta de las decisiones en la investigación y buscará la interseccionalidad de las categorías de género, clase social, diversidad cultural y edad en el análisis. Finalmente, se establece el foco en la investigació sobre la formación de las identidades nómadas-en tránsito en el contexto de comunidades y grupos sociales minoritarios (infancia, jóvenes, mujeres, inmigración, etc. ). Asimismo, se prestará atención al sistema género-sexo en las dinámicas de inclusión y exclusión, en diálogo con la construcción de la alteridad, la diferencia y las relaciones de poder en los contextos educativos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Recerca en Educació [4313815]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 84.5 KB

Anglès
5 p, 83.3 KB

Castellà
6 p, 84.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-09-14, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir