El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930]
Couso Lagaron, Digna Maria
Sanmartí Puig, Neus
Albarracin Gordo, Lluis
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa
Hernandez Rodriguez, Maria Isabel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Context in Research into the Teaching and Learning of Science and Mathematics
Título variante: El Contexto en la Investigación sobre la Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias y de las Matemáticas
Fecha: 2018-19
Resumen: Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. Tenint en compte els aprenentatges dels mòduls anteriors, s'aprofundirà en el disseny de propostes didàctiques contextualitzades que permetin treballar la integració de l'ensenyament de les ciències i de les matemàtiques. Així mateix es posarà l'èmfasi en la manera d'avaluar aquestes propostes tot adoptant un enfocament de recerca basada en el disseny. S'abordaran les següents temàtiques: Els contextos per a la integració de l'ensenyament de les ciències i matemàtiques Aprenentatge de resolució de problemes matemàtics en context La indagació i el treball experimental per a l'ensenyament contextualitzat de les ciències Possibilitats i límits de l'ús d'eines digitals en els projectes contextualitzats El coneixement didàctic del professorat en relació a l'ensenyament de les ciències i les matemàtiques L'avaluació com una eina per a l'ensenyament contextualitzat de les ciències i de les matemàtiques.
Resumen: This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. Having into account learnings from previous modules, the focus of this one will be on the design of context-based educational instruction that facilitates the integration of STEM areas. Emphasis will be also put on how to evaluate teaching proposals taking into consideration a design-based research approach. The following contents will be discussed: Contexts for integrating science and maths teaching Learning to solve mathematical problems in context Inquiry and practical work to teach context-based science Affordances and constraints of the use of ICTs in contextualised projects Teachers' pedagogical content knowledge in relation with science and maths teaching Assessment as a tool to promote contextualised science and maths teaching.
Resumen: Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. Teniendo en cuenta los aprendizajes de los módulos anteriores, se profundizará en el diseño de propuestas didácticas contextualizadas que permitan trabajar la integración de la enseñanza de las ciencias y de las matemáticas. Así mismo se pondrá el énfasis en la manera de evaluar estas propuestas adoptando un enfoque de investigación basada en el diseño. Se abordarán las siguientes temáticas: Los contextos para la integración de la enseñanza de las ciencias y matemáticas Aprendizaje de resolución de problemas matemáticos en contexto La indagación y el trabajo experimental para la enseñanza contextualizada de las ciencias Posibilidades y límites del uso de herramientas digitales en los proyectos contextualizados El conocimiento didáctico del profesorado en relación a la enseñanza de las ciencias y las matemáticas La evaluación como una herramienta para la enseñanza contextualizada de las ciencias y de las matemáticas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Recerca en Educació [4313815]



Català
6 p, 85.5 KB

Anglès
5 p, 82.9 KB

Castellà
6 p, 85.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-09-14, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir