Les actituds dels alumnes i el sentit de l'humor a les classes d'italià llengua estrangera en un context català
Birello, Marilisa 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Data: |
2007 |
Resum: |
Aquest artide és el fruit d'un estudi més ampli sobre l'expressio oral en les activitats en petits grups o parelles a dasses d'italià llengua estrangera a Barcelona, ciutat on es parla el català i el castellà, és a dir dues llengues pròximes a l'italià. En les dades recollides per a aquest estudi, la primera impressio generai que s'obté és el context d'estudi en el qual es troben els aprenents: l'ambient és en molt relaxat i els aprenents hi estan a gust. Aquest fet molt probablement prové d'una de les idees preconcebudes que els alumnes,com a parlants de català i de castellà, tenen sobre la llengua que estan estudiant: habitualment l'italià es considera una llengua fàcil i hi ha una idea generalitzada a la societat catalana que un italià i un català poden entendre's sense que cap d'ells sàpiga la llengua de l'altre. Aquestes creences sobre la llengua proporcionen a l'estudiant un estat d'ànim favorable a l'aprenentatge de la llengua. L'objectiu d'aquest artide és examinar les actituds que tenen els aprenents respecte a les llengues, durant les tasques orals realitzades a dasse en petits grups i com els alumnes duen a terme l'activitat. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Rassegna iberistica, Núm. 86 (2007) , p. 43-57, ISSN 2037-6588 |
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2018-09-20, darrera modificació el 2024-02-04