Comportament del consumidor [42224]
López Belbeze, María Pilar
Borrás Català, Vicent
Vinyals Ros, Albert
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Consumer Behaviour
Títol variant: Comportamiento del Consumidor
Data: 2018-19
Resum: Bloc I : Sociologia del consum (Part A y B) 1. Coneixement i visualització de les característiques de la nostra societat de consum. 2. Comprensió de les explicacions sobre el comportament del consumidor des de les diferents perspectives teòriques. 3. Comprensió del lligam entre classe, gènere, cicle de vida y pràctiques de consum. Bloc II: Psicologia social del consum (Part C y D) 1. Identificar quin és el paper dels consumidors dins la societat i argumentar perquè es parla de la societat de consum. 2. Conèixer què és la psicologia social del consum: evolució, teories i metodologies. 3. Comprendre la dimensió simbòlica que caracteritza el fenomen del consum. 4. Identificar elsprincipals fenòmens i processos grupals, que permeten entendre el comportament del consumidor en el nostre entorn social i cultural. 5. Conèixer l'entorn sociodemogràfic i socioeconòmic en el qual es desenvoluparà la tasca professional. 6. Conèixer, interpretar i predir els canvis socials mitjançant l'anàlisi de l'actualitat. 7. Adquirir coneixements de psicologia social referents a la formació de la identitat, al comportament grupal, al canvi social i a la formació d'actituds, que ajudin a comprendre el rol dels ciutadans com a consumidors. 8. Reflexionar sobre la rellevància del consum com a praxis de relació i generació d'identitat en la societat contemporània. 9. Examinar noves perspectives i línies crítiques en la praxis i resignificació del consum. 10. Definir amb exactitud i saber explicar quins són els principals processos psicològics bàsics que 1 10. Definir amb exactitud i saber explicar quins són els principals processos psicològics bàsics que influeixen en l'acte de compra. 11. Identificar i desglossar el funcionament de les preses de decisió, en l'acte de compra.
Resum: Block I: Sociology of Consumption (part A and B) 1. Knowledge and visualization the characteristics of our consumer society. 2. Understanding the explanations on consumer behaviour from different theoretical perspectives. 3. Understanding the link between class, gender, life cycle and consumption practices. Block II: Social Psychology of Consumption (part C and D) 1. Identify the role of consumers in society and argue the consumer society. 2. Know what the social Psychology of consumption: evolution, theories and methodologies. 3. Understand the symbolic dimension that characterizes the phenomenon of consumption. 4. Identify main phenomenons and processes that allow us to understand the consumer behavior in our social and cultural environment. 5. Know the current demographic and socioeconomic environment. 6. Analyze, interpret and predict social changes through the analysis of the present. 7. Acquire knowledge of social psychology concerning the formation of identity, group behaviour, social change and the formation of attitudes, which help to understand the role of citizens as consumers. 1 8. To reflect on the relevance of consumption as praxis of relationship and identity generation in contemporary society. 9. Examine new perspectives and critical lines in the practice and resignification of consumption. 10. Define with accuracy and know how to explain the main psychological processes that influence the purchase act. 11. Identify and disaggregate the operation of decision making, in the act of purchase.
Resum: Bloque I: Sociología del consumo (Parte A y B) 1. Conocimiento y visualización de las características de nuestra sociedad de consumo. 2. Comprensión de las explicaciones sobre el comportamiento del consumidor desde las diferentes perspectivas teóricas. 3. Comprensión del vínculo entre clase, género, ciclo de vida y prácticas de consumo. Bloque II: Psicología social del consumo (Parte C y D) 1. Identificar cuál es el papel de los consumidores en la sociedad y argumentar que se habla de la sociedad de consumo. 2. Conocer qué es la psicología social del consumo: evolución, teorías y metodologías. 3. Comprender la dimensión simbólica que caracteriza el fenómeno del consumo. 4. Identificar elsprincipals fenómenos y procesos grupales, que permiten entender el comportamiento del consumidor en nuestro entorno social y cultural. 5. Conocer el entorno sociodemográfico y socioeconómico en el que se desarrollará la tarea profesional. 6. Conocer, interpretar y predecir los cambios sociales mediante el análisis de la actualidad. 7. Adquirir conocimientos de psicología social referentes a la formación de la identidad, el comportamiento grupal, al cambio social ya la formación de actitudes, que ayuden a comprender el rol de los ciudadanos como consumidores. 8. Reflexionar sobre la relevancia del consumo como praxis de relación y generación de identidad en la sociedad contemporánea. 9. Examinar nuevas perspectivas y líneas críticas en la praxis y resignificación del consumo. 1 9. Examinar nuevas perspectivas y líneas críticas en la praxis y resignificación del consumo. 10. Definir con exactitud y saber explicar cuáles son los principales procesos psicológicos básicos que influyen en el acto de compra. 11. Identificar y desglosar el funcionamiento de las tomas de decisión, en el acto de compra.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Màrqueting [4313148]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Màrqueting [1093]



Català
7 p, 89.1 KB

Anglès
7 p, 88.1 KB

Castellà
7 p, 92.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-09-21, darrera modificació el 2018-10-20



   Favorit i Compartir