Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites,
Desenvolupament de l'autoestima a l'inici de l'etapa escolar
Sidera Caballero, Francesc (Universitat de Girona)
Perpiñà Martí, Georgina (Universitat de Girona)
De Tejada Lagonell, Miren (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Instituto Pedagógico de Caracas.)

Títol variant: Development of self-esteem in the early school years
Data: 2018
Resum: Aquest article pretén estudiar la influència de l'edat i el sexe en l'autoestima dels infants a l'inici de l'etapa escolar. Vàrem administrar l'escala d'autoestima EVA (2015) a 369 nens i nenes de 1r, 2n i 3r curs de primària, i també vam preguntar als i les mestres quina autoestima atribuïen als seus alumnes. Els resultats mostren un lleuger descens amb l'edat en la Satisfacció escolar i, a mesura que augmenta el curs, també baixa l'Acceptació social. A més, les nenes han obtingut una valoració més alta en el factor Autovaloració, que inclou com elles valoren i són valorades pels pares, així com l'autovaloració física. Els nens, en canvi, se senten més acceptats en els jocs i menys tristos en general. Finalment, les atribucions d'autoestima de les mestres mostren correlacions amb les puntuacions d'autoestima dels infants. Es discuteixen les implicacions educatives dels resultats i el paper dels pares i mestres en la millora de l'autoestima dels infants.
Resum: This article aims to study the influence of age and sex on the self-esteem of children in the early school years. We administered the EVA self-esteem scale (2015) to 369 boys and girls of 1st, 2nd and 3rd year of primary school, and we also asked their teachers what self-esteem they attributed to their students. The results show a slight decline with age in School Satisfaction, and also Social Acceptance diminishes as their school grade increases. In addition, girls have obtained a higher assessment in the Self-assessment factor, which includes how they value parents and how they are valued by parents, as well as physical self-evaluation. Boys, on the other hand, feel more accepted in games and less sad in general. Finally, the self-esteem attributions of teachers show correlations with children's self-esteem scores. The educational implications of the results and the role of parents and teachers in improving children's self-esteem are discussed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Autoestima ; Nens/nenes ; Escola primària ; Edat ; Self-esteem ; Boys/girls ; Primary school ; Age
Publicat a: Quaderns de psicologia, Vol. 20 Núm. 2 (2018) , p. 161-174 (Artículos) , ISSN 2014-4520

Adreça original: https://www.quadernsdepsicologia.cat/article/view/v20-n2-sidera-perpina-detejada
DOI: 10.5565/rev/qpsicologia.1447


14 p, 413.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Quaderns de psicologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-09-28, darrera modificació el 2021-08-08



   Favorit i Compartir