L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO
Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Benito, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Chela, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
González, Isaac (Universitat Oberta de Catalunya)
Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)
Catalunya. Departament d'Educació

Publicació: Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010.
Descripció: 137 p.
Resum: El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. Així, segons dades de l'any 2008 (IDESCAT), la taxa mitjana de persones de 18 a 24 anys que han completat l'ESO i que no continuen estudis posteriors és del 31,4% a Catalunya (un punt per sobre de la mitjana espanyola), enfront del 15,2% de la mitjana dels països de la Unió Europea (UE-27). La classe social de la família i el sexe de l'alumnat, ¿són factors que contribueixen a explicar aquest assoliment educatiu i formatiu del jovent? Les expectatives de l'alumnat de 4t d'ESO i de 2n de batxillerat i dels cicles formatius de formació professional, ¿estan relacionades amb la desigualtat social? ¿Fins a quin punt la cruïlla que suposa el pas de l'educació postobligatòria és un encreuament de camins amb dificultats de decisió i d'elecció per al jovent? ¿Quin paper juguen la procedència de l'alumnat, el context familiar i el context socioeconòmic en aquesta presa de decisió, en l'elecció dels itineraris formatius posteriors i durant tota la secundària postobligatòria? El número 15 de la col·lecció “Informes d’Avaluació” tracta de respondre totes aquestes preguntes, que considerem claus en uns temps com els actuals, en què cada cop es fa més urgent i necessari apujar el nivell formatiu i educatiu de la societat catalana en general i, de manera especial, dels més joves.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Col·lecció: Informes d'avaluació ; 15
Document: book
Matèria: Avaluació educativa ; Catalunya ; Educació secundària ; Avaluació ; Igualtat d'oportunitats educatives ; Estudiants d'educació secundària ; Condicions socials.

Adreça alternativa: http://csda.gencat.cat/ca/arees_d_actuacio/publicacions/informes_avaluacio/15_-_educacio_postobligatoria/


138 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP)
Llibres i col·leccions > Llibres

 Registre creat el 2018-10-01, darrera modificació el 2018-12-05



   Favorit i Compartir