Google Scholar: cites
Algunes qüestions sobre els diccionaris escolars
Garriga Escribano, Cecilio

Data: 1994
Resum: El diccionari ha esdevingut una eina generalitzada de consulta per al parlant en la seva pròpia llengua. A més, el desenvolupament editorial ha portat a una gran oferta de diccionaris, però sobretot, ha fet veure el diccionari com un producte que ha de satisfer unes necessitats concretes diferents segons l'usuari. Aquesta especificitat és evidentment positiva, ja que no ha de ser igual un diccionari per a uns usuaris que tenen una certa competència lingüística -als quals van dirigits els diccionaris generals d'ús-, que per a uns usuaris que es troben en una fase d'aprenentatge de la llengua. I encara entre aquests, caldrà diferenciar els que l'aprenen com a segona llengua -als qui van adreçats els diccionaris per a estrangers-, dels que l'aprenen com a llengua materna -que usaran els diccionaris escolars. Davant aquests nous enfocaments, ens centrarem, a continuació, en el diccionari escolar, potser el gènere que necessita una més gran especificitat i, tanmateix, el més abandonat pels lexicògrafs.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Didàctica de la Llengua i la Literatura ; Diccionari escolar
Publicat a: Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 39-41, ISSN 1575-9911

Adreça alternativa: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/231
DOI: 10.17345/comeduc199439-41


3 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-11-15, darrera modificació el 2021-08-08



   Favorit i Compartir