Scopus: 14 cites, Google Scholar: cites,
Scratch as a computational modelling tool for teaching physics
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)

Data: 2015
Resum: The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. In this article, we briefly discuss why Scratch could be a useful tool for computational modelling in the primary or secondary physics classroom, and we present practical examples of how it can be used to build a model.
Ajuts: Ministerio de Economía y Competitividad EDU2011-28431
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Publicat a: Physics education, Vol. 50, núm. 3 (2015) , p. 310-316, ISSN 0031-9120

DOI: 10.1088/0031-9120/50/3/310


Post-print
8 p, 1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-11-16, darrera modificació el 2021-09-26



   Favorit i Compartir