Football Club United of Manchester: un gol al futbol modern : reportatge radiofònic sobre el fenomen del club anglès en la seva lluita per la recuperació del futbol popular
Pedrol González, Albert
Puig Lobató, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2018
Descripció: 81 pag.
Resum: El futbol modern i la seva tendència a la comercialització han convertit l'esport rei del vell continent en un circ esperpèntic sense ànima ni identitat. En aquest escenari d'orfandat futbolística pels aficionats més romàntics, neix l'FC United of Manchester per trencar amb el nou "statu quo" i recuperar l'essència del futbol popular. Amb l'objectiu d'analitzar el fenomen de l'FC United, aquest projecte executa un treball de camp a la ciutat de Manchester per desenvolupar, posteriorment, un reportatge radiofònic, protagonitzat per aficionats del club, socis co-fundadors i periodistes, sobre els valors de l'FC, l'ADN i el seu compromís amb la comunitat.
Resum: El fútbol moderno y su tendencia a la comercialización han transformado el deporte rey del viejo continente en un circo esperpéntico sin alma ni identidad. En este escenario de orfandad futbolística para los aficionados más románticos, nace el FC United of Manchester para romper con el nuevo "statu quo" y recuperar la esencia del fútbol popular. Con el objetivo de analizar el fenómeno del FC United, este proyecto ejecuta un trabajo de investigación en Manchester para desarrollar, posteriormente, un reportaje radiofónico, protagonizado por aficionados del club, cofundadores y periodistas, sobre los valores del FC, el ADN y su compromiso con la comunidad.
Resum: Modern football and its tendency towards commercialization have turn Europe's most beloved sport into a soulless circus with no identity. In this critical stage for old school football lovers, FC United of Manchester has been born to break with the new "statu quo" and reclaim the essence of fan-owned football back. With the goal to analyze FC United's phenomenon in mind, this essay carries out a research project in Manchester in order to develop, afterwards, a radio report, featuring FCUM fans, co-founders and specialized journalists, about FC's ethos, DNA, and commitment to the community.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Periodisme [971]
Document: Treball de projecte ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Periodisme esportiu ; Futbol ; Manchester ; Valors socials ; Ràdio



81 p, 3.9 MB



9:15, 12.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2018-11-20, darrera modificació el 2018-11-30



   Favorit i Compartir