Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
La transmissió de la llengua d'herència a les famílies de l'Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona (2004-2014)
Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)

Títol variant: Heritage language transmission in families of the Japanese Language Supplementary School of Barcelona (2004-2014)
Data: 2017
Resum: Aquest estudi se centra en la transmissió lingüística del japonès a les famílies de l'Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona. A partir de les dades recollides de les dues recerques realitzades els anys 2004 i 2014, l'estudi intenta identificar diversos patrons d'ús lingüístic d'aquestes famílies i explorar quin lloc hi ocupa el japonès, i examinar si hi ha hagut cap canvi en la transmissió d'aquesta llengua durant aquesta dècada. La troballa més destacable d'aquest estudi és que durant aquests deu anys la llengua japonesa segueix ben mantinguda a la llar. A les famílies nipocatalanes, no establir una llengua comuna entre tots els membres de la família sembla que protegeix el català i el japonès del predomini del castellà a la llar. La transmissió i el manteniment d'una llengua d'herència depèn majoritàriament de l'esforç de la família, tot i que el present estudi ha permès comprovar que l'escola complementària també hi té un rol significatiu, si no decisiu. Així mateix, la valoració positiva de la qual gaudeix aquesta llengua a Catalunya també contribueix a afavorir-ne la transmissió.
Resum: This paper focuses upon the language transmission of Japanese in the families of the Japanese Language Supplementary School of Barcelona. Basing on the data collected in two studies conducted in 2004 and 2014, we seek to identify various language use patterns and to explore the position occupied by Japanese, examining whether there has been any change in the transmission of this language during this decade. The most striking finding of this study is that during these ten years the Japanese language has been well maintained in the home. In Japanese-Catalan families, the non-establishment of any common family language seems to protect Catalan and Japanese from the predominance of Spanish in the home. Heritage language transmission and its maintenance depends mainly on the family's effort, although this study has proved that the supplementary school also plays a significant or even decisive role. Likewise, the positive consideration of the Japanese language in Catalonia also helps to favour its transmission.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Usos lingüístics ; Transmissió lingüística ; Llengua d'herència ; Japonès ; Famílies multilingües ; Language uses ; Linguistic transmission ; Heritage language ; Japanese ; Multilingual families
Publicat a: Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017) , p. 43-61, ISSN 0211-0784

Adreça alternativa: http://revistes.iec.cat/index.php/TSC/article/view/140449
DOI: 10.2436/20.2504.01.124


19 p, 291.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-11-21, darrera modificació el 2020-04-19



   Favorit i Compartir