Web of Science: 11 cites, Google Scholar: cites
Improving the process of inclusive education in children with ASD (autism spectrum disorder) in mainstream schools
Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Qinyi, Tan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 2012
Resum: This article is part of a competitive research project that examines factors promoting the inclusion of students with Autism Spectrum Disorders (ASD) in mainstream schools. We review a number of publications that make reference to strategies which facilitate the inclusive education of children with ASD in mainstream schools. These publications outline several factors that appear to help the inclusion process for children with ASD in mainstream schools. Several of these factors can be described as being associated with preparing the child with ASD in a pedagogical sense while another set of factors of potential importance is concerned with aspects of individual schools themselves.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Autism ; Inclusive education ; Mainstream
Publicat a: Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 4072-4076, ISSN 1877-0428

Adreça original: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812019362
DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.06.200


5 p, 536.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-12-04, darrera modificació el 2021-08-08



   Favorit i Compartir