Títol variant: |
"Ay amor, ¡ya no me quieras tanto!", l'educació sentimental de les dones en l'època postrevolucionària |
Títol variant: |
"Ay amor, ¡ya no me quieras tanto!", sentimental education of women in post-revolutionary Mexico |
Data: |
2018 |
Resum: |
Este artículo explora la manera en la que en el México posrevolucionario los productos culturales, particularmente las coplas del cancionero popular, diseminaron una versión idealizada del amor romántico y los roles de género como componentes importantes de un proyecto de educación sentimental dirigido a las mujeres. Esto con el objetivo de fabricar el consenso necesario para sentar la dominación masculina, por medio de la promesa de realización en el amor heterosexual, el matrimonio y la maternidad. |
Resum: |
Aquest article explora la manera en què al Mèxic postrevolucionari els productes culturals, particularment les coplas del cançoner popular, van disseminar una versió idealitzada de l'amor platònic i dels rols de gènere com a components importants d'un projecte d'educació sentimental dirigit a les dones. Això amb l'objectiu de fabricar el consens necessari per sentar la dominació masculina, per mitjà de la promesa de realització en l'amor heterosexual, el matrimoni i la maternitat. |
Resum: |
This article explores the way in which on post-revolutionary Mexico, cultural products and popular songs in particular, disseminated an idealized version of romantic love and gender roles. The two elements are key components of a sentimental education policy directed to women, in order to build the necessary consensus to support male dominance, based on the promise of self realization through heterosexual love, marriage and motherhood. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Educación sentimental ;
Género ;
Productos culturales ;
Amor romántico ;
Dominación masculina ;
Educació sentimental ;
Gènere ;
Productes culturals ;
Amor romàntic ;
Dominació masculina ;
Sentimental education ;
Gender ;
Cultural products ;
Romantic love ;
Male dominance |
Publicat a: |
Mitologías hoy, Vol. 18 (2018) , p. 101-110 (Dossier) , ISSN 2014-1130 |