Plantear preguntas : un punto de partida para aprender ciencias
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Títol variant: Poser des questions : un point de départ pour apprendre les sciences
Títol variant: Asking questions : a starting point for learning sciences
Data: 2006
Resum: La capacidad de plantearse preguntas ha sido y es uno de los principales desencadenantes de las aportaciones científicas relevantes. De la misma manera que las preguntas son fundamentales en el desarrollo científico, también lo son en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las ciencias. No se puede pretender que los alumnos entren en la cultura científica sin enseñarles a plantearse problemas, a hacerse preguntas y, sobre todo, a distinguir cuáles son las interesantes. En el artículo se presentan algunas características de las preguntas que pueden ayudar a acercar los contenidos científicos al alumnado, es decir, ayudarle a aprender.
Resum: La capacité à poser des questions a été et reste encore un des principaux déclencheurs des contributions scientifiques significatives. De la même manière que les questions sont fondamentales pour le développement scientifique, elles jouent aussi un rôle important dans le processus d'enseignement - apprentissage des sciences. On ne peut pas prétendre que les élèves entrent dans la culture scientifique sans leur apprendre à se poser des problèmes, se poser des questions et, surtout, à distinguer celles qui restent intéressantes. On présente quelques caractéristiques des questions qui pourraient aider à rapprocher les apprenants des contenus scientifiques, c'est-à-dire, les aider à apprendre.
Resum: The capability of asking questions has been and is one of the main triggers of relevant scientific contribution. The same way in which questions are fundamental to scientific development, they are in the teaching-learning process of sciences. It cannot be desirable that students enter a culture without teaching them to attempt problems for themselves, to ask themselves questions, and mostly to distinguish which are the interesting ones. The article presents some characteristics of the questions that could help bring together scientific contents to the student, that is: help them learn.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Planteamiento de preguntas ; Enseñanza-aprendizaje de las ciencias ; Asking questions ; Teaching-learning of sciences
Publicat a: Revista educación y pedagogía, Vol. 18 Núm. 45 (Mayo-Agosto 2006) , p. 61-71, ISSN 0121-7593

Adreça alternativa: https://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/revistaeyp/article/view/6087


11 p, 148.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2019-02-08, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir