El muntatge audiovisual afecta el processament del contingut narratiu
Andreu Sánchez, Celia (Neuro-Com Research Group)
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Neuro-Com Research Group)

Títol variant: El montaje audiovisual afecta al procesamiento del contenido narrativo
Títol variant: Media edition affects viewer's cognitive processing
Data: 2019
Resum: El consum d'audiovisuals ha augmentat molt durant aquestes últimes dècades i amb això, la inserció de talls de pla en diferents muntatges davant l'arribada de narratives dinàmiques com escenes d'acció, videoclips. . . No obstant això, diferents estudis demostren que, encara que actualment se n'utilitzin tants, conscientment no els percebem. Es per això que en aquest estudi s'avalua quin efecte té el tall de pla i l'estil de muntatge sobre l'espectador. Van concloure que els talls de pla inhibeixen el parpelleig dels espectadors i que els audiovisuals amb muntatges caòtics i desorganitzats capten més l'atenció dels espectadors però disminueixen el seu processament cognitiu.
Resum: El consumo de audiovisuales ha aumentado mucho durante estas últimas décadas y con ello, la inserción de cortes de plano en diferentes montajes ante la llegada de narrativas dinámicas como escenas de acción, videoclips. . . Sin embargo, diferentes estudios demuestran que, aunque actualmente se utilicen tantos, no somos conscientes de que están ahí. Es por esto que en este estudio, se evalúa qué efecto tiene el corte de plano y el estilo de montaje sobre el espectador. Concluyeron que los cortes de plano inhiben el parpadeo de los espectadores y que los audiovisuales con montajes caóticos y desorganizados captan más la atención de los espectadores pero disminuyen su procesamiento cognitivo.
Resum: Watching media contents have become part of our daily lives. Over time and with the arrival of new dynamic narratives such as action scenes, musical videoclips. . . the number of cuts increased. However, several investigations prove that viewers tend not to consciously perceive them. That is why in this study, the consequences of these media cuts and media edition in viewers have been evaluated. The conclusion was media cuts prevent the viewers' eyeblink rate and that chaotic and non- organized audiovisuals catch the viewers' attention but decrease their cognitive processing.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Febrer 2019, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 425.2 KB

Español
2 p, 237.0 KB

English
2 p, 237.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2019-03-06, darrera modificació el 2022-02-06



   Favorit i Compartir