Del CERN a l’aula de física : La cambra de boira com a projecte
Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LiEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències))
Tortosa, Ernest
Osorio, Kevin
Calsina, Pablo
Saiz, Pablo

Títol variant: From CERN to the physics classroom : The fog room, as a project
Data: 2018
Resum: En aquest article s’exposen, de forma breu, els pilars fonamentals del CERN i els resultats de l’experiència que ha suposat submergir a un grup d’alumnes de segon de batxillerat, establint un cert paral·lelisme entre aquest centre d’investigació i l’escola. Per intentar aconseguir aquest objectiu, s’ha proporcionat als alumnes un repte sobre un context concret i real, basant-se en l’estructura d’un projecte: la creació d’una cambra de boira.
Resum: In this paper, the main characteristics of CERN are briefly presented as well as the results of the experience of involving a group of secondary school students, establishing a certain parallelism between this research centre and the school. To try to achieve this goal, students have been given a challenge on a concrete and real context based on a project: the creation of a cloud chamber.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Física de partícules ; Aprenentatge en col·laboració ; Projectes ; Particle physics ; Collaborative learning ; Projects
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 14-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/352256


6 p, 416.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-03-19, darrera modificació el 2019-03-21



   Favorit i Compartir