The role of platform quality and publicly owned platforms in the free-to-air broadcasting industry
González Maestre, Miguel (Universidad de Murcia. Departamento de Fundamentos del Análisis Económico)
Martínez Sánchez, Francisco (Universidad de Murcia. Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa)
| Data: |
2014 |
| Resum: |
In this study, we consider the role of a publicly owned platform and programme quality in the free-to-air broadcasting industry. We compare the equilibrium levels of advertising under private and mixed duopoly competition, and show that the connection between programme quality and advertising incentives is drastically different in each scenario. We also consider the welfare implications of our analysis and generate policy implications regarding the optimal level of government intervention in the broadcasting industry. |
| Ajuts: |
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2012-31962 Ministerio de Economía y Competitividad ECO2011-28501 Ministerio de Economía y Competitividad ECO2010-19830
|
| Nota: |
Altres ajuts: FSENECA/11885/PHCS/09 |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Quality ;
Mixed duopoly ;
Advertising ;
Media |
| Publicat a: |
Series, Vol. 5 Núm. 1 (2014) , p. 105-124, ISSN 1869-4195 |
DOI: 10.1007/s13209-013-0102-6
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2019-03-21, darrera modificació el 2023-06-03