Web of Science: 3 cites, Scopus: 6 cites, Google Scholar: cites,
The role of platform quality and publicly owned platforms in the free-to-air broadcasting industry
González Maestre, Miguel (Universidad de Murcia. Departamento de Fundamentos del Análisis Económico)
Martínez Sánchez, Francisco (Universidad de Murcia. Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa)

Data: 2014
Resum: In this study, we consider the role of a publicly owned platform and programme quality in the free-to-air broadcasting industry. We compare the equilibrium levels of advertising under private and mixed duopoly competition, and show that the connection between programme quality and advertising incentives is drastically different in each scenario. We also consider the welfare implications of our analysis and generate policy implications regarding the optimal level of government intervention in the broadcasting industry.
Ajuts: Ministerio de Economía y Competitividad ECO2012-31962
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2011-28501
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2010-19830
Nota: Altres ajuts: FSENECA/11885/PHCS/09
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Quality ; Mixed duopoly ; Advertising ; Media
Publicat a: Series, Vol. 5 Núm. 1 (2014) , p. 105-124, ISSN 1869-4195

DOI: 10.1007/s13209-013-0102-6


20 p, 369.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2019-03-21, darrera modificació el 2023-06-03



   Favorit i Compartir