Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Identifying language learning gaps of ESL students at intermediate level in Pakistani colleges
Lodhi, Muhammad Arfan (Government of the Punjab (Índia). Higher Education Department Collegiate Wing)
Akash, Amber

Data: 2019
Resum: The study attempted to evaluate the existing language proficiency level of 12th grade students and compared the results with the relevant learning standards fixed by the CEFR for these intermediate level language users. The data was collected and analyzed quantitatively from a random sample of 200 students from government and private colleges in Pakistan. A language proficiency test, checklist and questionnaire were administered as data collection instruments. The findings of the study reflected huge learning gaps between the acquired and desired proficiency levels of language learners. Data shows that the majority of the students were found at initial level of basic users for all seven language learning skills i. e. reading, writing, listening, speaking, vocabulary, grammar and sociolinguistic appropriateness. It is highly recommended to adopt appropriate and effective instructional plans to increase the language proficiency level of students up to the required standards.
Resum: L’estudi intenta avaluar el nivell de competència lingüística existent dels estudiants de dotzè grau i compara els resultats amb els estàndards d’aprenentatge rellevants establerts pel CEFR per a aquests usuaris de nivell intermedi. Les dades es van recollir i analitzar quantitativament a partir d’una mostra aleatòria de 200 estudiants de les escoles públiques i privades de Pakistan. Es van administrar una prova de competència lingüística, una llista de control i un qüestionari com a instruments de recollida de dades. Les conclusions de l’estudi reflecteixen grans llacunes d’aprenentatge entre els nivells de competència adquirits i desitjats dels aprenents de llengües. Les dades mostren que la majoria dels estudiants es troben al nivell inicial d’usuaris bàsics per a les set competències d’aprenentatge d’idiomes, és a dir, escriure, escoltar, parlar, vocabulari, gramàtica i adequació sociolingüística. Es recomana adoptar plans d’ensenyament adequats i efectius per augmentar el nivell de competència lingüística dels estudiants per aconseguir els estàndards requerits.
Resum: El estudio intenta evaluar el nivel de competencia lingüística existente de los estudiantes de 12º grado y compara los resultados con los estándares de aprendizaje relevantes establecidos por el CEFR para estos usuarios de idiomas de nivel intermedio. Los datos se recopilaron y analizaron cuantitativamente a partir de una muestra aleatoria de 200 estudiantes de colegios públicos y privados en Pakistán. Se administraron una prueba de dominio del idioma, una lista de verificación y un cuestionario como instrumentos de recolección de datos. Los resultados del estudio reflejan enormes brechas de aprendizaje entre los niveles de competencia adquiridos y deseados de los estudiantes de idiomas. Los datos muestran que la mayoría de los estudiantes se encuentran en el nivel inicial de usuarios básicos para las siete habilidades de aprendizaje de idiomas, es decir, lectura, escritura, comprensión auditiva, expresión oral, vocabulario, gramática y adecuación sociolingüística. Es altamente recomendable adoptar planes de instrucción apropiados y efectivos para aumentar el nivel de dominio del idioma de los estudiantes hasta los estándares requeridos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Language learning gaps ; CEFR standards ; English proficiency ; ESL pedagogy ; Buits en l’aprenentatge de llengües ; Estàndards CEFR ; Domini de l'anglès ; Pedagogia ESL (anglès llengua segona) ; Brechas en el aprendizaje de idiomas ; Estándares cefr ; Dominio del inglés ; Pedagogía de ESL (inglés lengua segunda)
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march 2019) , p. 44-64 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/783
DOI: 10.5565/rev/jtl3.783


21 p, 300.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-03-26, darrera modificació el 2019-05-03



   Favorit i Compartir