El plurilingüisme familiar
Rovira, Marta (Universitat Oberta de Catalunya)

Data: 2014
Resum: L'article aborda una temàtica fins ara poc estudiada com és el fet que cada vegada hi ha més infants que tenen més d'una llengua familiar. No parlem dels que són bilingües català-castellà, sinó d'aquells que en el nostre context aprenen a més a més una altra llengua des de petits. Combinades amb les llengües apreses fora de la família, a l'escola i al carrer, els parlants al·loglots constitueixen un nou perfil de persones plurilingües. Des de fa un segle existeixen estudis sobre l'aprenentatge simultani de més d'una llengua, però encara hi ha alguns falsos tòpics que cal desfer per tal d'abordar el plurilingüisme amb tots els seus reptes, avantatges i inconvenients. Fins i tot a Catalunya, on l'aprenentatge del català i del castellà per part dels infants és assumit com un fet normal, i s'admet el plurilingüisme com un valor social, la complexitat associada a l'aprenentatge de llengües familiars al·loglotes és un fet força poc tractat.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, Num. 54 (2014) , ISSN 1134-7724

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/279223


9 p, 143.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2019-05-16, darrera modificació el 2019-07-21



   Favorit i Compartir