Aprenentatge de les matemàtiques i currículum [102061]
de Gamboa Rojas, Genaro
Morera Ubeda, Laura
Planas Raig, Nuria
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Mathematics Learning and Curriculum
Título variante: Aprendizaje de las matemáticas y currículo
Fecha: 2019-20
Resumen: La finalitat d'aquesta assignatura és adquirir un coneixement didàctic adient dels continguts curriculars, així com que l'estudiant conegui documents i recursos de referència que li permetin contextualitzar el seu coneixement matemàtic en la seva futura tasca docent. A més d'oferir als estudiants eines didàctiques per desenvolupar els continguts matemàtics bàsics, es pretén dotar a l'alumne d'eines metodològiques que li permetin generar activitats didàctiques per l'estudi d'altres continguts, no necessàriament exposats al llarg del curs. Es concreten els següents tres objectius específics: 1. Conèixer diferents marcs curriculars de referència i aprendre a interpretar-los. 2. Adquirir un coneixement didàctic i professional dels processos que intervenen en l'aprenentatge de la matemàtica, i en particular establir relacions entre els diferents continguts i entre les matemàtiques i d'altres àrees, fent-se conscient que una observació acurada de l'entorn permet reconèixer i identificar patrons i facilita que se n'identifiquin de noves. 3. Adquirir el coneixement didàctic i dels materials adients per portar a terme, avaluar i interpretar tasques matemàtiques de nombres i geometria, potenciant la imaginació i el pensament visual. 1.
Resumen: La finalidad de esta asignatura es que el estudiante adquiera un conocimiento didáctico adecuado de los contenidos curriculares, así como que conozca documentos y recursos de referencia que le permitan contextualizar el conocimiento matemático en su futura actividad docente. Además de ofrecer a los estudiantes herramientas didácticas para desarrollar los contenidos matemáticos básicos, se pretende dotarlos de herramientas metodológicas que les permitan generar actividades didácticas para el estudio de otros contenidos, no necesariamente expuestos a lo largo del curso. Se concretan los siguientes tres objetivos específicos: 1. Conocer diferentes marcos curriculares de referencia y aprender a interpretarlos. 2. Adquirir un conocimiento didáctico y profesional de los procesos que intervienen en el aprendizaje de la 1 2. Adquirir un conocimiento didáctico y profesional de los procesos que intervienen en el aprendizaje de la matemática, y en particular establecer relaciones entre los diferentes contenidos, así como entre las matemáticas y otras áreas, siendo consciente de que una observación cuidadosa del entorno permite reconocer e identificar patrones cada vez más complejos. 3. Adquirir el conocimiento didáctico y de los materiales adecuados para implementar, evaluar e interpretar tareas matemáticas sobre números y geometría, potenciando la imaginación y el pensamiento visual.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Educació primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [896]



Català
5 p, 106.2 KB

Anglès
5 p, 105.6 KB

Castellà
5 p, 105.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-06-21, última modificación el 2020-01-18



   Favorit i Compartir