Cultura de la Unió Europea i de la Xina [42659]
Beltrán Antolín, Joaquín
Saiz Lopez, Amelia
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Título variante: The Cultures of the European Union and China
Título variante: Cultura de la Unión Europea y China
Fecha: 2019-20
Resumen: Els objectius d'aquest mòdul són, en primer lloc, adquirir uns coneixements teòrics bàsics sobre el concepte de cultura. S'abordarà la problemàtica de la diversitat cultural i del contacte entre cultures I els paradigmes de les relacions interculturals. S'exposarà i debatrà sobre els diferents models d'estudis interculturals sobre la Unió Europea i la Xina, centrant-se en l'evolució històrica, social i cultural de les dues regions. En segons lloc ,la comunicació intercultural és un dels aspectes en què s'aprofundirà a nivell teòric i posteriorment aplicat mitjançant estudis de casos de comunicació intercultural entre la Unió Europea i la Xina en el món dels negocis. En tercer lloc, s'estudiarà el valor econòmic de la cultura en les societats actuals i les seves conseqüències en l'organització social i laboral. Es realitzarà una aproximació a l'evolució cultural de les societats xinesa i espanyola des d'una perspectiva històrica, analitzant la transformació política, econòmica i social d'Espanya al llarg del segle XX, amb referències al mateix procés a la Xina. Per a finalment aprofundir en les indústries culturals, des de les diferents aproximacions teòriques fins al seu desenvolupament en l'era digital, sense oblidar les polítiques culturals.
Resumen: Los objetivos de este módulo son, en primer lugar, adquirir unos conocimientos teóricos básicos sobre el concepto de cultura. Se abordará la problemática de la diversidad cultural y del contacto entre culturas Y los paradigmas de las relaciones interculturales. Se expondrá y debatirá sobre los diferentes modelos de estudios interculturales sobre la Unión Europea y China, centrándose en la evolución histórica, social y cultural de las dos regiones. En según lugar, la comunicación intercultural es uno de los aspectos en que se profundizará a nivel teórico y posteriormente aplicado mediante estudios de casos de comunicación intercultural entre la Unión Europea y China en el mundo de los negocios. En tercer lugar, se estudiará el valor económico de la cultura en las sociedades actuales y sus consecuencias en la organización social y laboral. Se realizará una aproximación a la evolución cultural de las sociedades china y española desde una perspectiva histórica, analizando la transformación política, económica y social de España a lo largo del siglo XX, con referencias al mismo proceso en China. Para finalmente profundizar en las industrias culturales, desde las diferentes aproximaciones teóricas hasta su desarrollo en la era digital, sin olvidar las políticas culturales.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [4313666]
Plan de estudios: Màster Universitari en Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [1136]



Català
8 p, 115.9 KB

Anglès
8 p, 114.2 KB

Castellà
8 p, 114.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-06-21, última modificación el 2019-09-20



   Favorit i Compartir