Mètodes d'investigació en logopèdia [101691]
Vives Brosa, Jaume
Losilla Vidal, Josep Maria
Lorente Sanchez, Sonia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Research Methods in Speech Therapy
Título variante: Métodos de investigación en Logopedia
Fecha: 2019-20
Resumen: "Mètodes d'investigació en logopèdia" s'imparteix en el primer semestre de segon curs del grau de logopèdia. Ha de proporcionar les bases indispensables per una correcta aplicació del mètode de recerca i l'anàlisi de dades. S' espera que al finalitzar l'assignatura l'estudiant sigui capaç de: 1. Comprendre els supòsits en els que es basa la lògica de la investigació científica. 2. Diferenciar les alternatives metodològiques usades en la investigació en logopèdia. 3. Conèixer les característiques dels dissenys usats habitualment en logopèdia. 4. Avaluar el procés d'investigació a través dels principals criteris de qualitat. 5. Distingir el nivell de mesura amb el què s'han obtingut unes dades, como a requisit imprescindible per tal de seleccionar adequadament les corresponents anàlisis gràfiques i els estadístics o índexs a calcular. 6. Utilitzar els índexs estadístics descriptius amb la finalitatde resumir les dades iinterpretar correctament els resultats obtinguts. 7. Conèixer el vocabulari metodològic bàsic en català, castellà i anglès. 8. Conèixer els elements bàsics de maneig dels programaris d'anàlisi estadística. 1.
Resumen: "Métodos de investigación en logopedia" imparte en el primer semestre de segundo curso del grado de logopedia. Debe proporcionar las bases indispensables para una correcta aplicación del método de investigación y el análisis de datos. Se espera que al finalizar la asignatura el estudiante sea capaz de: -Comprender los supuestos en los que se basa la lógica de la investigación científica. -Diferenciar las alternativas metodológicas usadas en la investigación en logopedia. -Conocer las características de los diseños usados habitualmente en logopedia. -Evaluar el proceso de investigación a través de los principales criterios de calidad. -Distinguir el nivel de medida con el que se han obtenido unos datos, como requisito imprescindible para seleccionar adecuadamente los correspondientes análisis gráficas y los estadísticos o índices a calcular. -Utilizar los índices estadísticos descriptivos con la finalitatde resumir los datos e interpretar correctamente los resultados obtenidos. -Conocer el vocabulario metodológico básico en catalán, castellano e inglés. -Conocer los elementos básicos de manejo de los softwares de análisis estadístico. 1.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Logopèdia [2500893]
Plan de estudios: Grau en Logopèdia [1383]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.2 KB

Anglès
5 p, 106.1 KB

Castellà
5 p, 105.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-06-29, última modificación el 2023-02-01



   Favorit i Compartir