L'Aprenentatge de Llengua Estrangera (Anglès) en l'Educació Primària Mitjançant les TIC [103580]
Dooly Owenby, Melinda
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Learning a Foreign Language (English) in Primary Education through ICT
Título variante: El aprendizaje de lengua extranjera (inglés) en la educación primaria mediante las TIC
Fecha: 2019-20
Resumen: Aquest curs és obligatori per a l'alumnat matriculat en la Menció d'anglès i optatiu per a qualsevol estudiant d'Educació Primària. S'adreça a tots els futurs mestres interessats a integrar l'ús de les tecnologies per promoure l'aprenentatge de llengües i el treball col·laboratiu. Aquesta assignatura aspira a obrir el camí de la capacitació del professorat d'Educació Primària per a tasques docents relacionades amb l'ensenyament de llengües estrangeres, i la utilització d'aquestes llengües per a la participació de les escoles en programes internacionals de mobilitat i de promoció del plurilingüisme. Els continguts del curs inclouen els principis bàsics d'ensenyament plurilingüe, tal com es recomana en documents recents a nivell Europeu, com l'"European Portfolio for Student Teachers of Languages" (EPOSTL, 2007), la "Guide for the development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education" (CoE, 2015) i l també inclou les característiques destacades en l'informe executiu EVALUATE (2019) sobre les competències pedagògiques-digitals requerides per a l'intercanvi virtual per promocionar l'aprenentatge de llengües. El curs té com a objectiu ajudar els mestres a facilitar les competències comunicatives de l'alumnat, dissenyar i aplicar eficaçment tasques d'aprenentatge de llengües i continguts, utilitzar projectes plurilingües per a l'aprenentatge interdisciplinari, desenvolupar criteris d'avaluació mitjançant descriptors de competències, promoure la sensibilització i la consciència lingüística i intercultural i reflexionar sobre la pràctica docent com a eina valuosa per a la formació permanent -tot això a través de l'ús de tecnologies, sobretot la media social per comunicar-se amb 'partners' en altres parts del món. L'anglès com a llengua franca (o English as a Lingua Franca: ELF) serà l'idioma de la comunicació acadèmica d'estudiants i professorat en aquest curs, incloent documents escrits (programa, lectures, etc. ) i documents audiovisuals (videoconferències, comunicació digital, etc. ), així com la llengua vehicular de la classe presencial.
Resumen: Este curso es obligatorio para los alumnos matriculados en la mención de inglés y optativo para cualquier alumno de educación primaria. Es dirigida a todos los futuros maestros interesados en integrar el uso de las tecnologías para promover el aprendizaje de lenguas y trabajo colaborativo. Esta asignatura aspira a abrir el camino de la capacitación del profesorado de educación primaria para tareas docentes relacionadas con la enseñanza de lenguas extranjeras, y la utilización de estas lenguas para la participación de las escuelas en programas internacionales de movilidad y de promoción del plurilingüismo. Los contenidos del curso incluyen los principios básicos de enseñanza como se recomienda en documentos recientes a nivel Europeo, como el European Portfolio for Student Teachers of Languages (EPOSTL, 2007) , el "Guide for the development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education" (CoE, 2015) y las características destacadas el informe ejecutivo EVALUATE (2019) sobre las competencias pedagógicas-digitales requeridas para el intercambio virtual para promocionar el aprendizaje de lenguas. El curso tiene como objetivo ayudar a los maestros a facilitar las competencias comunicativas de sus alumnos, diseñar y aplicar eficazmente tareas de aprendizaje de lenguas y contenidos, utilizar proyectos plurilingües para el aprendizaje interdisciplinario, desarrollar criterios de evaluación mediante descriptores de competencias, promover la sensibilización y conciencia lingüística e intercultural y reflexionar sobre la práctica docente como herramienta valiosa para la formación permanente -todo aquello a través del uso de tecnologías, sobre todo la media social para comunicarse con 'partners' en otros partes del mundo. Inglés como lengua franca (English as a Lingua Franca: ELF) será el idioma de lacomunicación académica de los estudiantes y profesores en este curso, incluyendo documentos escritos (programa, lecturas, etc. ) y documentos audiovisuales (videoconferencias, comunicación digital, etc. ), así como la lengua vehicular de la clase presencial.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 127.5 KB

Anglès
7 p, 130.1 KB

Castellà
7 p, 129.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-06-29, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir