Context Social i Gestió Escolar [102069]
Rodríguez-Gómez, David
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Social Context and School Management
Additional title: Contexto social y gestión escolar
Date: 2019-20
Abstract: Els objectius que pretén l'assignatura de Context Social i Gestió Escolar són: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Conèixer les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc) sobre l'educació i l'escola. 4. Comprendre els factors de desigualtat social i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar. 5. Identificar les variables que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica de l'escola. 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Analitzar els condicionants espaials, temporals i materials que influeixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat educativa per assegurar la convivència i assolir els objectius de l'organització escolar.
Abstract: Los objetivos que pretende la asignatura de Contexto Social y Gestión Escolar son: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela. 2. Aplicar la perspectiva sociológica al análisis de la realidad educativa y de los diferentes contextos sociales. 3. Conocer las funciones sociales de la institución escolar y los efectos de los cambios (sociales, culturales, demográficos, etc. ) sobre la educación y la escuela. 4. Comprender los factores de desigualdad social y sus efectos sobre la educación y el rendimiento escolar. 5. Identificar las variables que configuran un centro educativo y su interrelación. 6. Comprender las relaciones entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y la dinámica de la escuela. 7. Comprender la estructura organizativa de la escuela. 8. Analizar los principales órganos de gobierno, participación y apoyo de los centros educativos. 9. Analizar los condicionantes espaciales, temporales y materiales que influyen en la actividad educativa y su gestión. 10. Comprender la importancia de las relaciones en el seno de la comunidad educativa para asegurar la convivencia y lograr los objetivos de la organización escolar.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.2 KB

Anglès
7 p, 112.6 KB

Castellà
7 p, 113.9 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2019-07-05, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir