Psicologia Evolutiva II [102549]
Padros Castells, Marta
Arozarena Cañamares, Maria Esther
Secanilla Campo, Esther Maria
Pérez Pérez, Encarna
Albizu Soriano, Maria Belen
Peralta Serrano, Alicia
Martorell Soldevila, Nuria
Arenas i Guarch, Sergi
Cirera Amores, Maria Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Additional title: Developmental Psychology II
Additional title: Psicología Evolutiva II
Date: 2019-20
Abstract: Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos cíclics (d'estabilització i de canvis) en els àmbits de socialització, de desenvolupament emocional, afectiu-sexual, d'identitat i de valors morals. Es donaran a conèixer les principals qüestions que es plantegen dins la Psicologia Evolutiva aportant-hi 1 Es donaran a conèixer les principals qüestions que es plantegen dins la Psicologia Evolutiva aportant-hi algunes de les teories amb les quals s'interpreta actualment el desenvolupament humà al llarg del seu cicle vital. Objectius formatius de l'assignatura Quan l'estudiant acabi l'assignatura serà capaç de: Relacionar els diferents factors socials, històrics i culturals que possibiliten el desenvolupament de la persona i descriure els processos. Reconèixer diferents pràctiques de socialització i relacionar-les amb els contextos on tenen lloc. Família, escola, amics, mitjans de comunicació i les noves tecnologies Identificar els condicionants culturals del desenvolupament, així com les arrels i metes culturals de les pràctiques educatives. Conèixer la diversitat funcional en el desenvolupament. Identificar els processos de construcció del gènere i la identitat a travès de la infància i l'adolescència. Identificar els procesos en la construcció de les etapes vitals. Identificar elements de les diverses dimensions de la parella i de les relacions de parella: afecte, comunicació, gestió del sistema i regles. Conèixer els processos biopsicosocials de l'envelliment. Utilitzar l'entrevista com a procediment de recerca d'informació vàlida per l'anàlisi del desenvolupament humà. Construir històries de vida i analitzar els processos evolutius corresponents. Seleccionar i utilitzar els recursos comunicatius orals i escrits convenients i el treball en grup.
Abstract: Contextualización El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre los procesos cíclicos (de estabilización y de cambios) en los ámbitos de socialización, de desarrollo emocional, afectivo-sexual, de identidad y de valores morales . Se darán a conocer las principales cuestiones que se plantean en esta disciplina aportando algunas de las 1 Se darán a conocer las principales cuestiones que se plantean en esta disciplina aportando algunas de las teorías con las que se interpreta actualmente el desarrollo humano a lo largo de su ciclo vital. Objetivos formativos de la asignatura Cuando el estudiante termine la asignatura será capaz de: Relacionar los diferentes factores sociales, históricos y culturales que posibilitan el desarrollo de la persona y describir los procesos. Reconocer diferentes prácticas de socialización y relacionarlas con los contextos donde tienen lugar. Familia, escuela, amigos, medios de comunicación y las nuevas tecnologías Identificar los condicionantes culturales del desarrollo, así como las raíces y metas culturales de las prácticas educativas. Conocer la diversidad funcional en el desarrollo. Identificar los procesos de construcción del género y la identidad a través de la infancia y la adolescencia. Identificar los procesos en la construcción de las etapas vitales. Identificar elementos de las diversas dimensiones de la pareja y de las relaciones de pareja: afecto, comunicación, gestión del sistema y reglas. Conocer los procesos biopsicosociales del envejecimiento. Utilizar la entrevista como procedimiento de búsqueda de información válida para el análisis del desarrollo humano. Construir historias de vida y analizar los procesos evolutivos correspondientes. Seleccionar y utilizar los recursos comunicativos orales y escritos convenientes y el trabajo en grupo.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà.
Studies: Psicologia [2502443]
Study plan: Grau en Psicologia [954]



Català
6 p, 110.5 KB

Anglès
6 p, 109.8 KB

Castellà
6 p, 109.6 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2019-07-05, last modified 2019-09-20



   Favorit i Compartir