Fonaments de Psicobiologia II [102606]
Nadal i Alemany, Roser
Coll-Andreu, Margalida
Costa Miserachs, David
Pallarès, Marc
Darbra Marges, Sònia
Torras García, Meritxell
Silvestre Soto, Jordi
García-Brito, Soleil
Amorós-Aguilar, Laura
Martin Garcia, Elena
Fuentes, Silvia
Andero Galí, Raül
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Fundamentals of Psychobiology II
Títol variant: Fundamentos de Psicobiología II
Data: 2019-20
Resum: La Psicologia és una disciplina enormement rica, i inclou vessants relacionats amb els àmbits de la salut, social, educatiu, laboral, judicial, etc. El coneixement de la conducta i la ment requereix, entre altres, entendre les bases biològiques que les sustenten. Aquest és l'objectiu de la Psicobiologia en general i de les 1 les bases biològiques que les sustenten. Aquest és l'objectiu de la Psicobiologia en general i de les assignatures obligatòries de segon curs Psicologia Fisiològica I i Psicologia Fisiològica II, així com de diverses assignatures optatives de quart. Per tal de poder entendre el substrat biològic de la conducta i els processos mentals és necessari prèviament conèixer els components i el funcionament dels sistemes nerviós i endocrí, així com entendre els mecanismes genètics fonamentals. Objectius formatius En finalitzar l'assignatura l'alumnat haurà de ser capaç de: Entendre com actuen els gens i l'ambient per influir en el comportament i en les diverses psicopatologies. Reconèixer i diferenciar els diferents tipus d'herència. Interpretar i treure conclusions a partir de dades aportades mitjançant gràfiques, histogrames, etc. Utilitzar els coneixements adquirits per aplicar-los en el Consell Genètic, justificant l'actuació en cada cas presentat. Descriure les característiques principals de l'organització del sistema nerviós dels invertebrats i dels vertebrats. Entendre els aspectes principals del desenvolupament morfològic i histològic del sistema nerviós. Demostrar coneixement de les principals fites maduratives del sistema nerviós al llarg de la infantesa i adolescència, i la seva relació amb la conducta i les capacitats mentals. Entendre què vol dir que alguns aspectes del desenvolupament delsistema nerviós són dependents de l'experiència. Descriure els principals mecanismes de degeneració del sistema nerviós i explicar quines són les capacitats regeneratives anatòmiques i funcionals del sistema nerviós central i del Sistema nerviós perifèric. Descriure l'estructura i organització de les principals subdivisions del sistema nerviós. Relacionar les diferents parts del sistema nerviós central i perifèric amb els aspectes funcionals més directament lligats a cada una d'elles. Localitzar, en mapes, maquetes, visions tridimensionals per ordinador, etc, les principals regions de l'encèfal i la medul·la espinal.
Resum: La Psicología es una disciplina enormemente rica, e incluye vertientes relacionadas con los ámbitos de la salud, social, educativo, laboral, judicial, etc. El conocimiento de la conducta y la mente requiere, entre otros aspectos, entender las bases biológicas que las sustentan. Este es el objetivo de la Psicobiología en general y 1 aspectos, entender las bases biológicas que las sustentan. Este es el objetivo de la Psicobiología en general y de las asignaturas obligatorias de segundo curso Psicología Fisiológica I y Psicología Fisiológica II, así como de varias asignaturas optativas de cuarto. Para poder entender el sustrato biológico de la conducta y los procesos mentales es necesario previamente conocer los componentes y el funcionamiento de los sistemas nervioso y endocrino, así como entender los mecanismos genéticos fundamentales. Objetivos formativos Al finalizar la asignatura el alumnado deberá ser capaz de: - Entender cómo actúan los genes y el ambiente para influir en el comportamiento y en las diversas psicopatologías. - Reconocer y diferenciar los diferentes tipos de herencia. - Interpretar y sacar conclusiones a partir de datos aportados mediante gráficas, histogramas, etc. - Utilizar los conocimientos adquiridos para aplicarlos al Consejo Genético, justificando la actuación en cada caso presentado. - Describir las características principales de la organización del sistema nervioso de los invertebrados y los vertebrados. - Entender los aspectos principales del desarrollo morfológico e histológico del sistema nervioso. - Demostrar conocimiento de los principales hitos madurativos del sistema nervioso a lo largo de la infancia y adolescencia, y su relación con la conducta y las capacidades mentales. - Entender qué significa que algunos aspectos del desarrollo del sistema nervioso son dependientes de la experiencia. - Describir los principales mecanismos de degeneración del sistema nervioso y explicar cuáles son las capacidades regenerativas anatómicas y funcionales del sistema nervioso central y del sistema nervioso periférico. - Describir la estructura y organización de las principales subdivisiones del sistema nervioso. - Relacionar las diferentes partes del sistema nervioso central y periférico con los aspectos funcionales más directamente ligados a cada una de ellas. - Localizar, en mapas, maquetas, visiones tridimensionales por ordenador, etc, las principales regiones del encéfalo y la médula espinal.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 112.2 KB

Anglès
6 p, 111.0 KB

Castellà
7 p, 111.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-05, darrera modificació el 2023-10-19



   Favorit i Compartir