Fonaments de Psicobiologia II [102606]
Nadal Alemany, Roser
Coll Andreu, Margalida
Costa Miserachs, David
Pallarés Anyo, Marcos
Darbra Marges, Sonia
Torras García, Meritxell
Silvestre Soto, Jordi
García Brito, Soleil
Amoros Aguilar, Laura
Martin Garcia, Elena
Fuentes García, Silvia
Andero Gali, Raul
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Fundamentals of Psychobiology II
Títol variant: Fundamentos de Psicobiología II
Data: 2019-20
Resum: La Psicologia és una disciplina enormement rica, i inclou vessants relacionats amb els àmbits de la salut, social, educatiu, laboral, judicial, etc. El coneixement de la conducta i la ment requereix, entre altres, entendre les bases biològiques que les sustenten. Aquest és l'objectiu de la Psicobiologia en general i de les 1 les bases biològiques que les sustenten. Aquest és l'objectiu de la Psicobiologia en general i de les assignatures obligatòries de segon curs Psicologia Fisiològica I i Psicologia Fisiològica II, així com de diverses assignatures optatives de quart. Per tal de poder entendre el substrat biològic de la conducta i els processos mentals és necessari prèviament conèixer els components i el funcionament dels sistemes nerviós i endocrí, així com entendre els mecanismes genètics fonamentals. Objectius formatius En finalitzar l'assignatura l'alumnat haurà de ser capaç de: Entendre com actuen els gens i l'ambient per influir en el comportament i en les diverses psicopatologies. Reconèixer i diferenciar els diferents tipus d'herència. Interpretar i treure conclusions a partir de dades aportades mitjançant gràfiques, histogrames, etc. Utilitzar els coneixements adquirits per aplicar-los en el Consell Genètic, justificant l'actuació en cada cas presentat. Descriure les característiques principals de l'organització del sistema nerviós dels invertebrats i dels vertebrats. Entendre els aspectes principals del desenvolupament morfològic i histològic del sistema nerviós. Demostrar coneixement de les principals fites maduratives del sistema nerviós al llarg de la infantesa i adolescència, i la seva relació amb la conducta i les capacitats mentals. Entendre què vol dir que alguns aspectes del desenvolupament delsistema nerviós són dependents de l'experiència. Descriure els principals mecanismes de degeneració del sistema nerviós i explicar quines són les capacitats regeneratives anatòmiques i funcionals del sistema nerviós central i del Sistema nerviós perifèric. Descriure l'estructura i organització de les principals subdivisions del sistema nerviós. Relacionar les diferents parts del sistema nerviós central i perifèric amb els aspectes funcionals més directament lligats a cada una d'elles. Localitzar, en mapes, maquetes, visions tridimensionals per ordinador, etc, les principals regions de l'encèfal i la medul·la espinal.
Resum: La Psicología es una disciplina enormemente rica, e incluye vertientes relacionadas con los ámbitos de la salud, social, educativo, laboral, judicial, etc. El conocimiento de la conducta y la mente requiere, entre otros aspectos, entender las bases biológicas que las sustentan. Este es el objetivo de la Psicobiología en general y 1 aspectos, entender las bases biológicas que las sustentan. Este es el objetivo de la Psicobiología en general y de las asignaturas obligatorias de segundo curso Psicología Fisiológica I y Psicología Fisiológica II, así como de varias asignaturas optativas de cuarto. Para poder entender el sustrato biológico de la conducta y los procesos mentales es necesario previamente conocer los componentes y el funcionamiento de los sistemas nervioso y endocrino, así como entender los mecanismos genéticos fundamentales. Objetivos formativos Al finalizar la asignatura el alumnado deberá ser capaz de: - Entender cómo actúan los genes y el ambiente para influir en el comportamiento y en las diversas psicopatologías. - Reconocer y diferenciar los diferentes tipos de herencia. - Interpretar y sacar conclusiones a partir de datos aportados mediante gráficas, histogramas, etc. - Utilizar los conocimientos adquiridos para aplicarlos al Consejo Genético, justificando la actuación en cada caso presentado. - Describir las características principales de la organización del sistema nervioso de los invertebrados y los vertebrados. - Entender los aspectos principales del desarrollo morfológico e histológico del sistema nervioso. - Demostrar conocimiento de los principales hitos madurativos del sistema nervioso a lo largo de la infancia y adolescencia, y su relación con la conducta y las capacidades mentales. - Entender qué significa que algunos aspectos del desarrollo del sistema nervioso son dependientes de la experiencia. - Describir los principales mecanismos de degeneración del sistema nervioso y explicar cuáles son las capacidades regenerativas anatómicas y funcionales del sistema nervioso central y del sistema nervioso periférico. - Describir la estructura y organización de las principales subdivisiones del sistema nervioso. - Relacionar las diferentes partes del sistema nervioso central y periférico con los aspectos funcionales más directamente ligados a cada una de ellas. - Localizar, en mapas, maquetas, visiones tridimensionales por ordenador, etc, las principales regiones del encéfalo y la médula espinal.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà.
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]



Català
7 p, 112.2 KB

Anglès
6 p, 111.0 KB

Castellà
7 p, 111.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-05, darrera modificació el 2019-09-20



   Favorit i Compartir